معاون فرهنگی دانشگاه غیرانتفاعی گلستان مانع ثبت‌نام راهیان‌نور بسیج دانشجویی این دانشگاه شد.
کد خبر: ۸۶۳۶۷۹۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج،  راهیان نور یک سفر سیاحتی و زیارتی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس است که دستورالعمل آن از وزارت علوم به روسای دانشگاه‌ها ابلاغ شده و روسا موظف هستند که این سفر را تدارک دیده و حمایت کنند؛ اما از بدو تاسیس قرارگاه شهید علم الهدی و حتی پیش از آن، با توجه به ظرفیت‌های بالای بسیج دانشجویی، کلیت سفر راهیان نور به این تشکل واگذار شد.

با این وجود و در حالی که بنا بر قانون سفر راهیان نور از ثبت نام تا اعزام با مسئولیت بسیج دانشجویی در تمامی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی صورت می‌گیرد، زمانی که بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی گلستان با توجه به نزدیکی زمان اعزام، اقدام به ثبت نام دانشجویان علاقه مند به این سفر کرد با واکنش تند و زننده معاونت فرهنگی دانشگاه مواجه شد که برگه ثبت نام را از دست جانشین بسیج دانشجویی کشید و مانع ادامه ثبت نام شد.

 ماجرا به همین جا ختم نشد و زمانی که دانشجوی بسیجی وارد دفتر معاون فرهنگی شده و در کمال ادب علت این اقدام را جویا شد در کمال تعجب دید که معاون فرهنگی، مسئول بسیج دانشجویی این دانشگاه را با الفاظ رکیک مورد خطاب قرار داد.

این ممانعت دانشگاه در حالی صورت گرفت که خود آنان (معاونت فرهنگی دانشجویی) تا کنون به علت عدم تبلیغات مناسب و عدم همت کافی تنها توانستند از دو دانشجو برای اعزام به این سفر ثبت نام به عمل آورند اما با این وجود اصرار داشتند که بسیج دانشجویی در این زمینه فعالیتی در دانشگاه انجام ندهد!

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی گلستان پس از مراجعه به ریاست دانشگاه و عدم واکنش مناسب، اقدام به صدور بیانیه‌ای کرد که در ذیل متن کامل آن قابل مشاهده است:

 

بسمه تعالی

بسیج، اختصاص به یک منطقه جغرافیایی و یک منطقه انسانی و طبقاتی و قشری ندارد، همه جا هست.امام خامنه ای (مدظله العالی)

ایام ا.. دهه مبارک فجر یادآور سلحشوری‌ها از خود گذشتگی‌ها، صبر و استقامت مردمی که بی چشم داشت به ظواهر مادی و تنها با تکیه بر روحیه خداجویی و ظلم ستیزی با چنگ زدن بر رهنمودهای امامی دلسوز، بسیجی وار متحمل سختی‌های دوران خفقان و استبداد شاهنشاهی است.

امروز بسیج که مظهر خدمت خالصانه و جهادی است چرا باید توسط تعدادی این چنین مغفول واقع شود، ما بسیجیان دانشجو که پرچمدار سنگر مقاومت علمی و افسران جنگ نرم با دشمن هستیم؛ چرا باید توسط مسئولان مورد تهدید و تحریم قرار گیریم.

چطور می شود از کسانی که، روزهای سخت و دشوار مبارزه با حکومت استبداد و همچنین روزهای تحمیل جنگ‌های نابرابر دشمنان دین و اسلام ناب محمدی(ص) را دیدند درس گرفت، که خود بسیجیان نوپای نسل حاضر را ندید می‌گیرند.

اثرگذاری و نفوذ بسیج در دلهای آزاده و جوان به جهاد، پاکی، خلوص و کار فی سبیل الله است. همین صفات عناصر تشکیل دهنده بسیج مردمی می‌باشد که همه اقشار جامعه را در بر می‌گیرد و در همه صفوف ملت قرار دارد.

بسیج دانشجویی هر گونه رفتارهای ناشایست، غیر منصافانه و ضد اخلاق اسلامی را محکوم می‌کند و نمی‌گذارد تعداد معدودی از مسئولان در حوزه‌های مختلف مدیریتی، اجتماعی و سیاسی رفتاری را سهوأ و چه عمدأ با بسیجیان و افراد متدین نشان دهند.

انکار بسیج و بی احترامی به آن یا نابخردانه است یا خائنانه است. امام خامنه ای (مدظله العالی)

همچنین با توجه به حساسیت و نزدیک شدن به ایام انتخابات چنین جوی شایسته شأن محیط دانشگاه و دانشجو نمی‌باشد پس چه بسا ما دانشجویان بسیجی با نگاهی به اصلاح امور و رفع کید و حیله دشمنان داخلی و خارجی از بازرسان و ناظرین در دانشگاه‌ها خواستاریم با بهره گیری از معنویت برخورد مناسبی را با خاطئین داشته تا باری دیگر بسیجیان دانشجو را به خود دلگرم و امیدوار سازند.

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه غیرانتفاعی گلستان

ارسال نظرات