خبرهای داغ:
سناتورهای دموکرات، دولت باراک اوباما، رئیس جمهور امریکا را برای تعدیل قانون محدودیت‌های جدید برای سفر شهروندان دو تابعیتی اروپا به این کشور، تحت فشار قرار داده‌‌‎اند.
کد خبر: ۸۶۳۶۸۹۴
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیزده سناتور با ارسال نامه‌‎ای به جه جانسون، وزیر امنیت داخلی امریکا، اعلام کردند مقررات جدید برای افرادی که تابعیت دوگانۀ عراق، ایران، سوریه و یا سودان را دارند «با ارزش‌های امریکایی در تناقض است.»
 
آنها در این نامه که جمعه (23 بهمن) منتشر شد، نوشتند: «تفکیک مردم بر اساس تابعیتشان باعث امنیت بیشتر ما نمی‌شود، این کار برخلاف ارزش‌‎های امریکایی و مشوق تبعیض علیه شهروندان امریکایی با تابعیت دوگانه است.»
 
بر اساس قانون جدید، شهروندان ۳۸ کشور جهان که قبلاً برای سفر به امریکا به روادید نیاز نداشتند، اگر تابعیت دوگانۀ ایران، عراق، سودان و سوریه را داشته و یا‌ در پنج سال گذشته به این کشورها سفر کرده باشند، باید برای سفر به امریکا ویزا بگیرند.
 
دموکرات‌ها از دولت اوباما خواسته‌اند برخی شهروندان از جمله کسانی که رابطه خاصی با عراق، ایران، سوریه و یا سودان ندارند و یا در 10 سال گذشته به این کشورها سفر نکرده‌اند و در پنج سال گذشته ساکن یکی از کشورهای شامل لغو روادید بوده‌اند و یا جزو افراد دوتابعیتی «غیرفعال» به شمار می‌روند، از این قانون معاف شوند.
 
با این وجود، برخی از سناتور‌های مخالف این محدودیت‌ها این نامه را امضا نکرده‌اند، چرا که بر این باورند این مساله باید در مجرای قانون‌گذاری‌اش حل شود و نه از طریق دولت.
 
دیک دوربین، کوری بوکر و جف فلیک، سناتورهای امریکایی پیش از این طرحی را برای اصلاح قانون اخذ ویزا در زمینۀ شهروندان دارای تابعیت دوگانه مطرح کرده بودند.
 
ایران، اتحادیه اروپا و بسیاری دیگر به قانون جدید امریکا اعتراض کرده‌اند.
 
پس از آن دولت واشنگتن دستورالعملی را برای اجرای این محدودیت‌ها منتشر کرد، با این وجود مخالفان هنوز در این مورد راضی نشده‌اند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها