شاعر مقاومت و پایداری در گفتگو با «بسیج»:
کد خبر: ۸۶۳۶۹۰۴
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۰
کوکب حاتمی، مبارز انقلابی و شاعر مقاومت در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان فرهنگی کشور گفت: معمولا مسئولان و مدیران فرهنگی سالی یک مرتبه سراغی از ما می گیرند و این کارشان فقط به هفته دفاع مقدس و دهه فجر ختم می شود.

وی افزود: معتقدم کار فرهنگی در سخنان بنیانگذار انقلاب اسلامی یافت می شود، اینکه فرموده اند که نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتند.ما وقتی انقلاب می کنیم می گوییم که کار تمام شده است در صورتی که این گونه نیست.

این بانوی مبارز انقلابی تاکید کرد: اگر انقلاب را به یک باغ تشبیه کنیم،این باغ نیاز به سم پاشی و پاکسازی دارد. از مدیری که جواب مردم را نمی دهد تا آن فردی که حکم ناعادلانه صادر می کند واختلاس های میلیاردی در کارنامه اش دارد، باید از باغ انقلاب هرس شود.

وی می افزاید: یک زمان اندیشه های حضرت امام(ره) از هر نوع و جنیسی زیر بنای فرهنگ عمومی ما را تشکیل می دادند و اما اکنون این اندیشه ها در جامعه و در بین مسئولان کم رنگ شده سات.

حاتمی با اشاره به نقش زنان در انقلاب اسلامی می گوید: در هر صورت ما زنان باید همیشه احساس مسئولیت کنیم. زنان با توجه به نقش هایی که به عنوان همسر و یا مادر دارند، اگه کوچکترین خدشه ای به خانواده بیاید احساس درد می کنند و باید در قبال جامعه هم همین احساس مسئولیت را داشته باشند چرا که زنان مادران جامعه هستند.


گفتنی است این بانوی مبارز انقلابی به مدت 5 سال و اندی در اسارت ساواک بوده است و تاکنون 9 جلد کتاب با موضوع شعر مقاومت و دفاع مقدس از این بانو به چاپ رسیده است که می توان به مرغک شیدا، خلوت دل، وقتی به تو می اندیشم،کوکب سوخته ( در سال 82 یکی از 30 اثر برتر کشور شناخته شد،کوکب رخشان( در بین زنان جنوب کشور رتبه اول را کسب نمود) خاطرات نور ( در خصوص شهدای گچساران، دهدشت و یاسوج به صورت نثر سروده شده است)من و یک شهر، آینه های آسمانی و ... اشاره کرد.
ارسال نظرات