رئیس بیمارستان شهید دکتر قاضی سنندج خبر داد؛
حسینی با اشاره به برپایی سالیانه 5 بیمارستان صحرایی در استان از برپایی بیمارستان صحرایی غربالگر محور در روستای رزاب شهرستان سروآباد خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۰۵
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۱

سرهنگ پاسدار دکتر سیدهاشم حسینی رئیس بیمارستان شهید دکتر قاضی سنندج در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج کردستان از برپایی بیمارستان صحرایی غربالگر محور در روستای رزاب شهرستان سروآباد خبر داد.

وی افزود: این بیمارستان صحرایی شامل یک اکیپ کامل پزشکی متشکل از پزشک عمومی،پرستار، متخصص چشم پزشکی، دندان پزشکی ، متخصص ارتوپدی و روانپزشک می باشد که به مدت دو روز در روستای رزاب سروآباد به ارائه خدمات پزشکی می پردازد.

دکتر حسینی به بیان تفاوت این بیمارستان صحرایی با دیگر بیمارستاهای صحرایی برپاشده تاکنون پرداخت و گفت:در سایر بیمارستان ها مریض خود به پزشک مراجعه میکرد اما در این بیمارستان که در روستای رزاب شهرستان سروآباد مستقر است به سایر روستاهای اطراف نیز اکیپ پزشکی به صورت روستا گردی مراجعه میکنند و با معاینه همه افراد و غربالگری افراد بیمار که شاید خود نیز از بیماری خود خبر نداشته باشند شناسایی و برای درمان آنان اقدام می شود.

وی هدف از برپایی این بیمارستان صحرایی را ارائه خدمات بهداشتی، درمانی، غربالگری و شناسایی بیماران مبتلا به فشارخون و دیابت عنوان و خاطر نشان کرد: فشار خون و قند خون از جمله بیماری های شایعی است که اکثر مردم از آن اطلاع ندارند و یا در صورت اطلاع به غلط درمان می شوند که بیمارستان شهید دکتر قاضی سنندج قصد دارد در مدت دو روز برپایی این بیمارستان صحرایی با غربالگری قندخون و فشار خون و سایر بیماری هایی که علامت ندارند در مراحل اولیه بوسیله غربالگری توسط پزشک شناسایی و درمان شوند.

حسینی اظهار داشت: این بیمارستان صحرایی توسط بیمارستان شهید دکتر قاضی سنندج وابسته به معاونت بهداری نیروی زمینی سپاه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه 25 و 26 بهمن ماه در روستای رزاب شهرستان سروآباد مستقر می شود و اکیپ پزشکی به روستاهای اطراف نیز اعزام می شوند.

برپایی سالیانه 5 بیمارستان صحرایی در استان

رئیس بیمارستان شهید دکتر قاضی سنندج در ادامه با بیان اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک نهاد فرهنگی اجتماعی است، یکی از مصادیق خدمات اجتماعی را اقدامات مردم یاری عنوان کرد و گفت: سپاه پاسداران این افتخار را دارد که سالیانه 5 الی 6 بیمارستان صحرایی را در استان کردستان دایر کرده است.

دکتر حسینی با اشاره به اینکه بیمارستان صحرایی دو روزه در شهرستان سروآباد قرار بود در دهه فجر برپا شود اما کمی به تعویق افتاد از برپایی دو بیمارستان صحرایی دیگر در شهرستان های کامیاران و بانه در آینده ای نزدیک خبر داد.

ارسال نظرات