رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کردستان بر ارایه هر چه بیشتر آموزش های فنی و مهارتی تاکید کرد و آنرا عامل اساسی در افزایش بهره وری دانست.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۱۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان «بهرام نصرالهی زاده» در نشست شورای پشتیبانی سوادآموزی کردستان با بیان اینکه هرم تحصیلات در کشور بهم خورده است، گفت: ما هم اکنون در بخش های فنی نیازمند تربیت نیروهای تکنسین و کارآمد هستیم.

وی افزود : دانشگاه های علمی کاربردی باید به جای رشته های فرهنگی بیشتر ترویج و توسعه رشته های فنی و حرفه ای را در دستور کار قرار دهد.

وی اظهار کرد: در کشور و به تبع آن در استان نیز با کمبود نیروی مهارتی و تکنسین مواجهیم.

وی افزود: رشته‌های فنی و حرفه ای موجود در هنرستان‌ها و دانشگاه‌های استان متناسب با بازار کار نیست و قابلیت‌های استان در این زمینه نادیده گرفته شده است.

نصرالهی زاده حوزه کشاورزی را از پتانسیل های استان ذکر کرد و افزود : سن کشاورزان کردستان به سمت پیری در حرکت است تا جایی که سن 50 درصد کشاورزان بالاتر از 50 سال است و از این میزان حدود 80 درصد آنان بیسواد هستند.

وی افزود: کسب مهارت و ارایه آموزش های صحیح می تواند کشاورزی استان را بیش از پیش شکوفا کند.

رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کردستان بر تقویت هنرستان های کشاورزی تاکید کرد و گفت: تلاش مسوولان ذیربط باید در راستای وصل کردن کارآموزان به بازار کار باشد.

ارسال نظرات