خبرهای داغ:
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران:
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از برقی شدن قطار مسیر «تهران ـ شمال» خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۳۴
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
 
مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از برقی شدن قطار مسیر «تهران ـ شمال» خبر داد.

محسن پورسیدآقایی عصر امروز در نشست بررسی روند اجرای پروژه قطار حومه‌ای تهران ـ گرمسار با اشاره به قرارداد برقی کردن خط قدیمی تهران - شمال با مشارکت کشور روسیه اظهار داشت: این خط از گرمسار جدا می‌شود و به سمت گرگان و اینچه برون می‌رود.

وی بابیان اینکه قرارداد عملیات برقی کردن این مسیر با کشور روسیه امضاشده است افزود: بر اساس این قرارداد، روس‌ها متعهد شدند تا بر اساس وامی که کشور روسیه پرداخت می‌کند؛ این مسیر برقی شود.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: به دلیل شیب تند این مسیر با اجرای این پروژه، سرعت قطارها افزایش پیداکرده و هم می‌توان بار بیشتری را جابه‌جا کنیم.

پورسیدآقایی با اشاره به اینکه بحث عملیات اجرایی این پروژه منوط به عملیات وام بین ایران و روسیه است خاطرنشان کرد: هفته گذشته در سفر معاون وزیر اقتصاد و دارایی مذاکراتی به‌منظور پرداخت این وام انجام‌شده است که به‌محض دریافت مشخصات نحوه پرداخت این وام، عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی با اشاره به بازدید از خط اصلی قطار حومه‌ای تهران –گرمسار، از افتتاح قطار حومه‌ای سریع السعیر تهران- گرمسار تا شهریور سال آینده خبر داد

مدیرعامل راه‌آهن کشور افزود: بخش مهمی و عمده خط چهارم قطار حومه‌ای سریع السعیر تهران- گرمسار انجام‌شده است و تمام مراحل تکمیلی آن تا خردادماه سال آینده به اتمام می‌رسد.

به گفته پورسیدآقایی، حدود 3 ماه نیز کار علائم الکترونیکی و کار تکمیل ایستگاه در طول مسیر انجام‌شده و شهریور سال آینده قطار حومه‌ای سریع السعیر تهران - گرمسار تکمیل می‌شود.

وی به پروژه برقی کردن مسیر تهران - مشهد اشاره کرد و گفت: بر اساس قرارداد منعقدشده با کشور چین، مجموعه ر یلی تهران - مشهد برقی خواهد شد.

مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بابیان اینکه با اجرای این پروژه، خط تهران - گرمسار نیز برقی شده سرعت قطارها به بیش از 200 کیلومتر خواهد رسید گفت: با تکمیل برقی کردن این مسیر، فاصله زمانی قطارها به 10 دقیقه کاهش پیدا می‌کند.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: با این اوصاف گرمسار به‌عنوان یک مرکز گردشگری و دانشگاهی به‌عنوان یک شهر در کنار تهران خواهد بود و سرویس‌های مناسبی ارائه می‌دهد.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها