جوکار در یادواره شهدای دهستان دهشیر با اشاره به رشادت های شهیدان در طول تاریخ اسلام گفت: آن کاری که باید پس از غدیرخم اتفاق می افتاد در بهمن 57 در کشور ما اتفاق افتاد و این نیز به برکت رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدای گرانقدر است.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۴۴
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: نماینده کفیل مردم شهرستان های تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی در یادواره شهدای دهستان دهشیر با اشاره به رشادت های شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی گفت: آنچه را که امروز به نام انقلاب اسلامی به دست ما رسیده حاصل مجاهدت و تلاش اندیشمندان، بزرگان، صلحا و شهدا بوده است. وقتی به رسالت انبیاء و اولیا الهی نگاه می کنیم می بینیم که در راه دین خدا چه ظلما و زجرها کشیدند، ایستادگی کردند، زندگی اشان را فدا کردند و نهایتا به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

دکتر محمد صالح جوکار در ادامه اظهار داشت: همه ی این تلاش و زحمت ها برای برپایی یک ساختار سیاسی مبتنی بر بنیان دینی در این دنیا بود. آن کاری که باید پس از غدیرخم اتفاق می افتاد در بهمن 57 در کشور ما اتفاق افتاد و این نیز به برکت رشادت ها و از خودگذشتگی های شهدای گرانقدر در طول تاریخ است.

نماینده مردم یزد و اشکذر تاکید کرد: انقلاب اسلامی با حرکت و تدبیر امام راحل حرکت خود را آغاز و با همراهی و هم دلی مردم با بصیرت ایران به ثمر نشست، امروزه سرزنده و با نشاط از آسیای جنوب شرقی گرفته تا آمریکای لاتین را تحت تاثیر خود قرار داده است و این در سایه سار مجاهدت شهدا بوده و خواهد بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد در ادامه تصریح کرد: اگر شهدای بدر، احد نبودند نهضت اسلامی به ثمر نمی نشست، اگر شهدای کربلا نبودند حرکتی که پیامبر اکرم(ص) شروع کرده بودند ادامه پیدا نمی کرد و اگر شهدای انقلاب اسلامی نبودند این انقلاب به پیروزی نمی رسید. اگر شهدای هشت سال دفاع مقدس نبودند این انقلاب تداوم پیدا نمی کرد و امروز اگر ما شاهد این هستیم که در جای جای کشور پیکرهای مطهر شهدای مدافع حرم تشییع می شوند در راستای به ثمر رسیدن اهداف متعالی انقلاب اسلامی است.

محمد صالح جوکار در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: شهدای ما به تکلیف الهی خود عمل کردند. شهدای ما با بصیرت، پا به میدان گذاشتند چرا که خیلی ها عقل آن ها حکم می کرد در دفاع مقدس حضور پیدا نکنند و نکردند. تفکراتی که برخی در آن زمان مبنی بر اینکه خاک را بدهیم زمان را از دشمن بگیریم حاکی از آن بود که عقل عده ای حکم می کرد که در مقابل ماشین جنگی دشمن ایستادگی نکنند اما امام راحل و بزرگوار با تلفیق وجدان انسانی با ایمان به خدا و توکل به او چنان نیرویی را ایجاد کرد که توانست بر ماشین جنگی تا دندان مسلح عراق توفق پیدا کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ما در دوران دفاع مقدس حتی فشنگ ساده خود را وارد می کردیم و در اوج وابستگی به خارج بودیم. در شب عملیات فرزندان خمینی کبیر تنها برای ادای دین خود به اسلام و امام زمان خود با فریاد تکبیر به خط دشنمن می زدند و خط را می شکستند و پیش می رفتند. اگر نصرت الهی نبود مگر می شد در مقابل دشمن با آن حجم آتش و تجهیزات ایستادگی کرده و پیش رفت.

نماینده کفیل مردم شهرستان های تفت و میبد تاکید کرد: دفاع مقدس دانشگاهی بود که در آن رزمندگان به خودسازی مشغول بودند و برای دفاع از دین خدا از جان خود گذشتند. هنگامی که امام راحل ما آن جوان سیزده ساله ای که به کمر خود نارنجک می بندد و زیر تانک می رود را رهبر ما می نامد و این سخن از طرف کسی گفته می شود که خود یک رهبری است که معادلات سیاسی در شرق و غرب را به هم زده است که این نشان از بصیرت و جایگاه والای شهدای دفاع مقدس دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: در دوران بعد از دفاع مقدس نیز روحیه ایثار و تلاش در بطن جامعه اسلامی ما به یادگار ماند و بر اساس همین روحیه و در اوج تحریم و تهدید دست به ابتکاراتی زدند که دنیا را متعجب کرد و باعث شدند کشوری که تا چند سال پیش حتی سیم خاردار خود را از خارج وارد می کرد در عرصه دفاعی به خودکفایی رسیده و به آخرین فناوری موشک های دوربرد دست یافته است.

جوکار در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به شهید تهرانی مقدم گفت: این شهید بزرگوار با روحیه انقلابی و پشتکار خود در سخت ترین شرایط تحریم صنعت موشکی در ایران را پیش برد. این شهید بزرگوار با تبدیل سوخت موشک ها از مایع به جامد یک انقلابی را در عرصه موشکی ایران به وجود آورد.

وی با اشاره به تلاش اتاق های فکر دشمن برای مخدوش کردن چهره اسلام ، تشکیل گروه های تروریستی و جنگ داخلی در دنیای اسلام را حاصل تفکرات دشمن دانسته افزود: تمام این اقدامات در راستای جلوگیری از رشد گرایش به اسلام در بین جوانان اروپایی است بدین صورت که رشد اسلام گرایی 13 درصد بیشتر شده که اکثر این رشد متعلق به کشورهایی بوده است که حکومت لائیک داشتند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: این نظام سیاسی که امام راحل عظیم الشأن برای ما به یادگار گذاشته است در رأسش رهبری را داریم که در جهان نظیری برای آن وجود نداشته و ندارد، و ما در سایه سار همین ولایت به اینجا رسیده ایم و باید به تعسی از شهدا برای پیشبرد اهداف نظام گوش به فرمان رهبری باشیم و هر کس از مسیری که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند خارج شود خارج شود قطعا دیگر در مسیر انقلاب اسلامی نیست.

این نماینده مجلس با اشاره به وضعیت نامساعد اقتصادی مردم تاکید کرد: به حول قوه الهی در طول برنامه ششم توسعه این مشکلات را حل خواهیم کرد. بعد از تحریم های ظالمانه که گفته می شود برداشته شده است که آن چنان تاثیری در کشور ندارد باید تمرکز همه بر برنامه ریزی و تاکید بر داخل باشد و با تکیه بر توان داخلی مشکلات کشور را حل کنند.

گفتنی است یادواره شهدای دهستان دهشیر با حضور جمع کثیری از مسئولین استان و شهرستان و با حضور پر شور مردم ولایتمدار دهشیر، در مسجد جامع دهشیر برگزار شد.

عصر سیاست/

ارسال نظرات