یک اقتصاددان گفت: یکی از بهترین راه های برای جلویگری از پدید آمدن فساد اقتصادی در دنیا، شفاف سازی فعالیت های اقتصادی است که متأسفانه این موضوع در کشور ما وجود ندارد.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۵۲
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، دولت یازدهم همواره مهر محرمانه را بر بخش های مختلف کشور از جمله بخش های اقتصادی ایران طی دو سال اخیر کوبیده است، به نحوی که صبر اقتصاددانان حامی دولت نیز از این محرمانه سازی دولت تدبیر و امید به سر آمده و هر از گاهی به انتقاد از این موضوع می پردازند.

گروه اقتصادی خبرگزاری بسیج، پیش از این نیز در گزارشی با عنوان «دولت بایکوت» به مواردی که دولت مهر محرمانه را بر آن ها نهاده بود پرداخته است.

میثم موسایی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با انتقاد از این عملکرد تیم اقتصادی دولت یازدهم، اظهار داشت: وافعا علت این این رفتار دولت را درک نمی کنم؛ دولت امروز مسایل اقتصادی کشور را همچون مسایلی امنیتی می داند و از بیان کردن آن ها خود داری می کند.

وی با اشاره به محرمانه بودن قراردادهای اقتصادی که اخیرا بین ایران و کشورهای اروپایی منعقد شده است، افزود: یکی از بهترین راه های برای جلویگری از پدید آمدن فساد اقتصادی در دنیا، شفاف سازی فعالیت های اقتصادی است که متأسفانه این موضوع در کشور ما وجود ندارد.

این اقتصاددان در ادامه به خودداری بانک مرکزی نسبت به اعلام نرخ رشد اقتصادی اشاره کرد و گفت: این نرخ مدت ها پیش باید اعلام می شد، به نظر من شاید دلیل این کار دولت به دلیل پایین بودن این نرخ باشد و یا شاید هم رشدی نداشته ایم که دولت این چنین از اعلام آن خودداری می کند.

وی اذعان کرد: اگر رشد اقتصادی داشته باشیم، مردم آن را در زندگی خود و در جامعه درک می کنند، اما امروز کمتر کسی پیدا می شود که صحبت از رونق بازارها و وضعیت معیشتی سخن بگوید؛ امروز متأسفانه به طور متوسط در هر خانواده یک نفر بیکار است و این یعنی بحران اقتصادی، این بحران اقتصادی با پنهان کردن آمار و ارقام اقتصادی قابل حل نخواهد بود، دولت باید به فکر باشد.

ارسال نظرات