خبرگزاری بسیج: معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه عاشورا در گردهمایی مصون سازی فرهنگی سپاه آذرشهر با تاکید بر نقش و جایگاه فرهنگ در شکل گیری هویت یک جامعه، گفت: فرهنگ روح جامعه است.
کد خبر: ۸۶۳۶۹۸۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹


به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، علی اصغری با اشاره به اهمیت حوزه فرهنگ نسبت به ديگر حوزه های اجتماعی، اظهار كرد: فرهنگ بر ديگر حوزه ها همچون سياست و اقتصاد سایه انداخته و آن ها با فرهنگ عجین شده اند.

وی فرهنگ را عامل اصلی شکل گیری شخصیت انسان دانست و افزود: شخصیت انسان؛ اعتقاد به باورها و ارزش های انساني است كه به معنای اخص کلمه یعنی فرهنگی که یک انسان به آن معتقد است.

اصغری نقش فرهنگ در جامعه را محوری و اساسی خواند و خاطرنشان كرد: فرهنگ، تشکیل دهنده محتوا و معنای هر جامعه است.

وی با تاكيد به اینکه نبايد از فرهنگ غنی و پرمایه اسلامی خود، غافل شویم، بيان داشت: تمدن غنی اسلامی، نشئت گرفته از فرهنگ والای اسلامی بوده كه پشتوانه تمدن غنی اسلامی، معنویات و فرهنگ متعالی و والای آن است.

علی اصغری با اشاره به دغدغه رهبر فرزانه انقلاب در حوزه فرهنگی، اظهار داشت: سپاه و بسیج نقش زيادي در اعتلای فرهنگ جامعه داشته و متولی فرهنگ اسلامی در جامعه هستند.

وي با بيان اينكه باید تولیدات فرهنگی فاخر خود را در مقابل فرهنگ منحط غربی افزایش دهیم، گفت: دفاع مقدس یکی از زمینه هایی است که نیازمند توجه زیاد است.

اصغري با اشاره به توطئه دشمنان براي تهي كردن جوانان از ارزش ها و فرهنگ اسلامی، ادامه داد: دفاع مقدس گنجینه ارزشمندی است كه باید با استفاده از این گنجینه، جوانان را در مقابل هجمه تبلیغاتی دشمن واکسینه کنیم.

ارسال نظرات