رسانه ونزوئلایی «کورئو دل اورینوکو» به نقل از وزیر نفت ونزوئلا نوشت: ونزوئلا به تلاش خود برای حصول اجماع بین کشورهای تولید کننده نفت به منظور پیشبرد اقداماتی مشترک در مسیر ایجاد ثبات در بازار نفت، ادامه خواهد داد.
کد خبر: ۸۶۳۷۱۷۲
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «ائولوخیو دل‌پینو» وزیر نفت و معادن ونزوئلا روز گذشته در سخنانی اعلام کرد که کشورش برای حصول یک اجماع بین کشورهای تولید کننده نفت که منجر به پیشبرد اقداماتی مشترک در مسیر ایجاد ثبات در بازار نفت خام و حصول یک جهش در بهای جهانی طلای سیاه در سراسر جهان شود، به تلاش خود ادامه خواهد داد.

وی در این رابطه گفت: مقامات ونزوئلایی به تلاش خود برای اجماع بین کشورهای تولید کننده نفت ادامه خواهد داد؛ قیمت نفت از اواسط سال 2014 روند رو به کاهشی را در پیش گرفته است.

وزیر نفت ونزوئلا گفت: هر کدام از کشورهای تولیدکننده نفت نگرش به خصوصی دارند و ما در این بین نقش مروجین ایجاد اجماع را ایفا می‌کنیم.

«دل‌پینو» خاطر نشان کرد: اظهارات جداگانه وزرای نفت دیگر کشورهای درباره برخی از اقدامات در زمینه مسائل نفتی به نفع هیچ کس نیست؛ برای مثال وزیر نفت امارات متحده عربی روز پنجشنبه گذشته و حتی دیروز از افزایش 2 و 3 دلاری نفت خبر داد.

وی افزود: نباید اجازه دهیم که کنترل قیمت نفت ما به دست دلالان بازار نفت بیافتد؛ ما در جایگاه منطقی و اصلی تعیین قیمت نفت قرار گرفته‌ایم و می‌توانیم به یک اجماع نظر در بین کشورهای عضو و غیر عضو سازمان کشورهای تولید کننده نفت (اوپک) دست یابیم؛ ونزوئلا نیز در این راستا تلاش کرده و نقش جوینده یک اجماع نظر در بین کشورها را بازی می‌کند.

درخواست برگزاری اجلاس فوق‌العاده

وزیر نفت ونزوئلا همچنین اظهار داشت: در طول سفر کاری که به این کشورها مقامات کشورهای عضو سازمان اوپک همچون ایران، قطر، عربستان سعودی و دیگر کشورهای تولیدکننده و غیر عضو سازمان اوپک نظیر روسیه و عمان هفته گذشته داشتم، پیشنهاد «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا برای برگزاری جلسه‌ای فوق‌العاده به منظور ارزیابی وضعیت کنونی بازار نفت و اتخاذ تدابیری برای مقابله با کاهش فزاینده قیمت هر بشکه نفت در سراسر جهان را پذیرفتند.

وی ضمن انتقاد از اظهارات برخی از رسانه‌های درباره عدم برگزاری یک جلسه فوق‌العاده بین کشورهای تولید کننده نفت گفت: ما می‌خواهیم که کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای طرح‌ریزی یک اقدام مشترک به نتیجه برسند.

وی همچنین درباره افزایش قیمت بنزین در ونزوئلا گفت که این اقدام با تصمیم رئیس جمهور این کشور عملی شده است.

ونزوئلا از سال 2015 برای ایجاد ثبات در بازار جهانی نفت خام تلاش می‌کند؛ قیمت نفت خام در کمتر از یک سال بیش از 70 درصد کاهش داشته است.

ونزوئلا در حال حاضر در شرایط بحران اقتصادی به سر می‌برد و رئیس‌جمهور این کشور بحران ایجاد شده را ناشی از جنگ اقتصادی راست‌گرایان در ونزوئلا و همچنین کاهش جهانی قیمت نفت می‌داند؛ وی چندی پیش نیز طی حکمی در سراسر ونزوئلا به مدت 60 روز وضعیت فوق‌العاده اقتصادی اعلام کرد اما این حکم از سوی مجلس ملی این کشور که اکثریت آن را اپوزیسیون ونزوئلا تشکیل می‌دهد، رد شد.

ارسال نظرات