قرآن در همه حال مونس انسان است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن قرآن را تنها مونس انسان داست و گفت: امروزه انسان در معرض آماج حملات روحی و روانی قرار دارد و نگرانی‎های فراوانی او را احاطه کرده، وحشتِ تنهایی در همه حال انسان را تنها نمی گذارد و تنها قرآن است که در همه مراحل کمونس انسان است.
کد خبر: ۸۶۳۷۱۷۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام مجید الهیان در جمع مردم دهنو اظهار کرد: انسان به شدّت نیازمند انیس و مونس است که در کنار او آرامش یابد و نگرانی شدید او از تنهایی و بی کسی، در همه حوادث دوران زندگی، روح و روان او را میآزارد.

وی تصریح کرد: قرآن کریم مونسی است که در شرایط عادی و نیز در بحران ها و سختی های زندگی می تواند بهترین همدم انسان باشد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن ، با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم (صل الله علیه و آله) افزود: رسول خدا (صل الله علیه و آله) درمان همه مشکلات را در قرآن می داند و می‌فرماید: هر گاه کارها چون شب ظلمانی برایتان مشتبه و تاریک گردید به قرآن پناه ببرید، چون او شفیعی است که شفاعتش پذیرفته و شاهدی است که تصدیق شده است و هرکس او را رهبر خویش گرداند، وی را به بهشت رهنمون می سازد و هرکس بدان پشت پا زند، به جهنّم سوقش می دهد.

الهیان گفت : انس با قرآن، همراه شدن با گنجینه بی پایان و در اختیار داشتن برنامه جامع و کامل یک زندگی سعادتمندانه است که همه در پی آنند، ولی نمی دانند که در کنارشان قرار دارد و به قول معروف: یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم.

وی تأکیدکرد: یکی از مهمترین شیوههای انس با قرآن رعایت حقّ تلاوت است که در قرآن فرموده:کسانی که کتاب آسمانی به آنها داده ایم آن را چنانکه شایسته آن است می خوانند، آنها به پیامبر اسلام ایمان می آورند و کسانی که به او کافر شوند، زیانکارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بروجن با اشاره به نمونهای از تکریم ظاهری قرآن تصریح کرد: امام خمینی(ره) بهطور معمول در حسینیّه جماران روی صندلی می نشست، ولی یک روز وقتی وارد حسینیّه شد، با اینکه صندلی در جای خود بود، روی زمین نشست، زیرا آن روز نفرات ممتاز مسابقات قرآن آمده بودند و قرار بود در آن جلسه چند آیه از قرآن تلاوت شود.

الهیان خاطرنشان کرد: انس با کلام الهی آثار و برکات مادّی و معنوی فراوانی به همراه دارد که از ان جمله می توان به افزایش ایمان، ورانیّت فضای زندگی و بصیرت و آگاهی اشاره کرد.

ارسال نظرات