طبیب زاده در گفتگو با «بسیج» مطرح کرد

نهادینه شدن الگوهای فمینیستی در ایران توسط دولت

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مانع دیدن خانواده در خودشکوفایی زنان دقیقا منطبق با شعارهای فمنیستی است، در دولت یازدهم الگو های فمنیستی کشورهای اروپایی در ارتباط با مشارکت اجتماعی زنان در کشور در حال نهادینه شدن است و این یک خطر بسیار بزرگ برای کانون خانواده و دیدگاه های دینی در ایران است.
کد خبر: ۸۶۳۷۲۱۱
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

زهره طبیب زاده نوری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج گفت: رویکرد دولت یازدهم در حوزه زنان همان رویکرد دولت اصلاح طلب در این زمینه است.

وی افزود: نقد مسائل فقهی حوزه زنان در جلسات اجلاس اخیر دقیقا به رویکردی بر می گردد که اصلاح طلبان نسبت به حقوق و مسئولیت های زنان دارند لذا نقد حق حضانت و طلاق اشکالی است که در مباحث اساسی فقهی حوزه زنان مطرح می شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مطرح کردن این مسئله که خانواده از موانع خودشکوفایی زنان است دقیقا منطبق با شعارهای فمنیستی است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: مرکز امور زنان و خانواده در ارتباط با پیشرفت زنان قرادادی با صندوق جمعیت بسته و برای تحکیم بنیاد خانواده و پیشرفت زنان به فنلاند سفر می کند تا رشد خانواده در آنجا را بررسی کند درحالیکه در فنلاند خانواده رسمیت خود را از دست داده و ازدواج در چارچوب قانونی شکل نمی گیرد بنابراین معنایی ندارد در کشور معتقد به قداست بسیار بالای خانواده، مرکز امور زنان به عنوان بزرگترن مقام اجرایی دولتی، از کشور فنلاند الگو سازی کرده و مشارکت اجتماعی زنان را در جامعه نهادینه کند.

وی با انتقاد از اینکه زیر سوال بردن خانواده مخالف شخصیت و حقوق زن است خاطر نشان کرد: دقیقاً عین این کار در برنامه ششم توسعه توسط مرکز زنان و امور خانواده پیگیری می شود که دستگاه های دولتی میزان حضور زنان در عرصه اشتغال را رصد کرده و مانند غربی ها و دستگاه های دولتی را به اشتغال زنان الزام کنند و این مسئله دقیقاً با این دیدگاه که حضور زنان در خانواده باید پررنگ شود در تعارض و تضاد آشکار است.

نماینده مردم تهران اظهار داشت: برخی مسئولان قائل به این هستند که حضور زنان در خانواده اولویت کمتری دارد که عینا در ایران هم الگو برداری می شد و اگر پارادوکسی در ارتباط حضور زنان در خانواده و جامعه اتفاق افتد، موجب تقویت فمنیسم در جامعه می شود، در حالیکه ما بر اساس مفاهیم دینی اعتقاد به حضور الزامی زنان در جامعه برای رساندن برخی خدمات به زنان هستیم مانند مباحث پزشکی و بسیاری از مشاغل که با توجه به ویژگی های جنسیتی برای ما حتمی قلمداد می شود.

طبیب زاده در ادامه گفت: ما باید حضور زنان را با دادن یارانه و سوبسیدهایی درجامعه پررنگ کنیم اما این نباید به قیمت تباه شدن خانواده صورت گیرد، کاری که متاسفانه توسط مرکز زنان و امور خانواده انجام می شود.

وی افزود: بحث تساوی جنسیتی در عرصه های مختلف نه به صلاح زنان بوده و نه دین و شرع آن را تایید می کند اما متاسفانه در دولت یازدهم الگو های فمنیستی کشورهای اروپایی در ارتباط با مشارکت اجتماعی زنان در کشور در حال نهادینه شدن است و این یک خطر بسیار بزرگ برای کانون خانواده و دیدگاه های دینی در ایران است.

طبیب زاده در خاتمه اظهار داشت: مرکز امور زنان در دولت یازدهم با مشکلات معیشتی و زنان محروم و نیازمند، فرسنگ ها فاصله دارد شعارهای این مرکز با نیاز های واقعی زنان مظلوم و محروم ما که عمدتا زنان سرپرست خانواده اند فاصله داشته و از منافع آنها دفاع نمی شود بلکه منافع یک مشت مرفهین بی درد جامعه که مسئله مهمشان رفتن به ورزشگاه برای دیدن مسابقه والیبال است مهم تلقی می شود و این خطای استراتژیک اصلاح طلبان است که مرکز امور زنان مسئول سیاست گذاری های موجود است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار