این امر یکی از اولویت‌های مهم و اساسی بهزیستی بوده تا در این زمینه بتوانیم در راستای رفع نیازمندی‌های معلولان بیش از گذشته اقدام کنیم.
کد خبر: ۸۶۳۷۲۶۵
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهزاد ستاری در جلسه بررسی روند شناسایی و ثبت افراد معلول در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر اطلاعات مربوط به 18 هزار و 161 نفر معلول استان اردبیل در بانک جامع اطلاعات بهزیستی استان اردبیل به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به فعالیت 32 مرکز شبانه روزی نگهداری از سالمندان، معلولان و بیماران روانی با جمعیت تحت پوشش یک هزار و 398 معلول در استان بیان کرد: برای تامین هزینه‌های درمانی معلولان در استان یک میلیارد و 270 میلیون ریال پرداخت شده و در کنار آن 5 هزار و 159 نفر از این افراد نیز از مستمری ماهانه برخوردار می‌شود.

ستاری از صدور 13 هزار و 500 دفترچه خدمات درمانی به معلولان و خانواده‌های آنها خبر داد و گفت: وسایل و لوازم توانبخشی برای 110 هزار معلول نیز امسال تهیه شده که براساس برنامه‌ریزی انجام شده در سال آینده تمامی وسایل توانبخشی معلولان برای آنها تهیه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل تصریح کرد: امسال 8 هزار معلول در سطح استان اردبیل از خدمات توانبخشی، 925 نفر از آموزش‌های مهارت‌های زندگی و 256 معلول نیز از کمک هزینه‌های شهریه دانشجویی برخوردار شده‌اند که تلاش برای توسعه و گسترش این نوع خدمات به معلولان در سطح استان است.

وی از اجرای طرح توانبخشی در تمامی شهرستان‌های استان خبر داد و افزود: با اجرای این طرح 7 هزار و 368 معلول از خدمات توانبخشی بهره‌مند شده‌اند که جلب حمایت خانواده‌ها در راستای توانبخشی معلولان از مهمترین هدفگذاری‌های این سازمان در اردبیل است.

ستاری با بیان اینکه ثبت اطلاعات دقیق در مورد این افراد می‌تواند در برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌ها برای خدمات‌رسانی به این قشر مفید و موثر باشد، اظهار کرد: این امر یکی از اولویت‌های مهم و اساسی بهزیستی بوده تا در این زمینه بتوانیم در راستای رفع نیازمندی‌های معلولان بیش از گذشته اقدام کنیم.

ارسال نظرات