اگر کل مغان را برای تولید بذر آماده کنیم، ارزش اقتصادی دارد و انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات اساسی توسط متولیان امر انجام شود.
کد خبر: ۸۶۳۷۲۹۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای گفت‌و‌گوی دولت و بخش خصوصی اردبیل اظهار داشت: با توجه به گستردگی بخش کشاورزی حمایت و توجه بیش از پیش از این بخش باید مورد توجه جدی قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه بیشتر جلسات شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بخش کشاورزی است، افزود: سعی بر این است که این بخش مورد کنکاش قرار بگیرد تا کاستی‌ها و مشکلات حوزه کشاورزی با فعالان این بخش به صورت رودررو و حضوری بررسی شود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی دولت، حل مشکلات کشاورزان است بر همین اساس ما این مشکلات را در سطح کلان نیز پیگیری می‌کنیم و تلاش و جدیت بر این است تا با توجه به قابلیت‌ها و توانمندی‌های استان اردبیل در این حوزه زمینه توسعه هر چه بیشتر بخش کشاورزی استان را فراهم کنیم.

خدابخش با تاکید بر اهمیت تولید بذر در استان بیان کرد: تولید بذر یک اصل مهم و حیاتی است که حتی اگر کل مغان را برای تولید بذر آماده کنیم، ارزش اقتصادی دارد و انتظار می‌رود در این زمینه اقدامات اساسی توسط متولیان امر انجام شود.

وی گفت: کشاورزان باید بحث تولید و بازاریابی و صادرات را تفکیک کنند و لزوما نباید انتظار داشت تولیدکننده بخش کشاورزی صادرکننده و بازاریاب خوبی برای محصولاتش باشد، به همین دلیل امروز در دنیا بازاریابی و صادرات یک رشته تحصیلی مهم است و کشاورزان نیز برای فروش محصولات‌شان باید با تجار و شبکه‌های بازاریابی همکاری کنند.

ارسال نظرات