خبرهای داغ:
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا(ع)

مهمترین نکته در زندگی حضرت زینب ولایت مداری و ولایت پذیری ایشان است

حجت الاسلام شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه امام رضا(ع) گفت :مهمترین نکته در زندگی حضرت زینب ولایت مداری و ولایت پذیری ایشان است.
کد خبر: ۸۶۳۷۳۹۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
حجت الاسلام علی شجاعی مهر مسئول نمایندگی ولی فقیه در یسپاه ناحیه امام رضا (ع9 در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبر گزاری بسیج در ارتباط با ولادت حضرت زینب با اشاره به این موضوع که ایشان نقش مهمی در در سرنوشت تشیع داشتند اظهار کرد: از بدو تولد و پیش از شهادت مادرشان نمونه ویژه تربیت هستنند و پس از آن نیز در جامعه تاثیر به سزایی داشتند تا جایی که در کوفه و مدینه کلاس های درس برگزار می کردند.

وی ادامه داد: کلاس های درس حضرت زینب با مخاطبان بالایی برگزار می شد و حتی در زمان اسارت نیز خیلی ها می آمدند و سوالات خود را نزد ایشان مطرح می کردند.

شجاعی مهر با اشاره به این موضوع که حضرت زینب را عقیله بنی هاشم و عقیله العرب می نامی دند بیان کرد: این بانو عالمه بلا معلمه بودند و در تفسیر قرآن به حد کمال رسیده بودند

وی افزود: آنچه در مورد این بانو بسیار درخشان اساتت و مهمترین علت توجه اهل بیت و عالم به این بانو تلقی می شود همراهی ایشان با ابا عبدالله (ع) است.

شجاعی مهر تاکید کرد: پیامبر مکرم اسلام دین مبین را ابلاغ کردند و امام حسین (ع) نهضت اسلام را به پا کردندا در این بین حضرت زینب بود که پیام رسان واقعه عاشورا بود و این موضوع را به گوش عالمیان رساند و پیام ایشان تا امروز نیز ادامه داشته است.

این مسئول اظهار کرد: نکته دیگری مکه در زندگی حضرت زینب باید به آن توجه شود روابط عاطفی با برادرشان بود، ایشان همه زندگی خود را وقف همراهی و همزبانی با برادرشان کردند تا جایی که شرط ازدواج خود را همراهی همیشگب با برادرشان قرار دادند.

شجاعی مهر خاطر نشان کرد: حضرت زینب جایگاهی دارد که امام حسین در لحظات پایانی عمر شریفشان رسالت و قافله سالاری را به عهده ایشان می گذارند و تا حدی به قبولی عبادت ایشان اعتقاد دارند که از این بانو می خواهند تا در نماز شبشان برای امام دعا کنند، ابا عبد الله به نماز مصتحبی ایشان امید دارند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: نکته قابل توجه در زندگی این بانوی مکرمه اسلام ولایت مداری و ولایت پزیری در طول عمرشان می باشد، در روز عاشورا اوج این انر را به نمایش می گذارند و پس از شهادت امام حسین نیز برای ادامه راه پیرو امر امام سجاد هستندو برای اداره امور از ایشان کیب تکلیف می نماید.

شجاعی مهر در ادامه این گفت و گو با اشاره به سربازان ولایت و مدافع حرم عنوان کرد: کلاس درس حضرت زینب امروز هم ادامه دارد و می توانیم آن را در سوریه شاهد باشیم.

وی ادامه داد: همه آنان که امروز در سوریه حاضر هستند و آنان که برای حضور در آن منطقه آماده اند تنها برای حفظ حریم ولایت و به این عشق انجام وظیفه می کنند، تلاش هایی که برای ازادی حیفا می شود نیز در همین راستا است و ما می دانیم که تا آزادی کامل ادامه خواهد داشت.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها