خبرهای داغ:
خبرگزاري بسيج: مديرعامل شركت مهندسين مشاور گنو در آئين پايان حفاري تونل هاي عميق خط يك قطار شهري تبريز، با بيان اينكه شايد ساخت مترو از نان شب هم واجب باشد، گفت: با راه اندازي تنها خط يك مترو تبريز، سالانه 350 تا 500 ميليارد تومان صرفه جويي خواهد شد.
کد خبر: ۸۶۳۷۴۲۷
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در آذربايجان شرقي، مهندس خاكپور با اشاره به آغاز عمليات اجرايي مترو تبريز از دهه 80، افزود: عمليات اجرايي خط يك مترو تبريز از بزرگترين گام هاي است كه در طول سه سال اخير براي كم كردن مشكلات ترافيكي و آلودگي شهري برداشته شده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با توجه به مشخصات اين طرح، اظهار كرد: كار حفاري خط نخست قطار شهري تبريز با مونتاژ دستگاه هاي حفاري سهند و سبلان از سال 86 آغاز شده است.

خاكپور قطر تونل خارجي طرح را شش و هشتاد و شش صدم متر عنوان و بيان كرد: اين دستگاه هاي حفاري با پيشروي در طول تونل، ديواره اي به ضخامت 30 سانتي متر ايجاد مي كنند.

وي با بيان اينكه 250 هزار تن ديوار بتني در طول مسير ايجاد شده است، ادامه داد: 2 ميليون مترمكعب خاك از زير زمين بيرون آورده شده و 50 هزار تن سيمان در ساخت ديواره ها به كار رفته است.


مهندس خاك پور با اشاره به اينكه در 75 درصد مسير خط يك، از زير آب حركت كرديم، تصريح كرد: براي حفاري اين تونل ها، 88 بار مته دستگاه ها عوض شده كه 38 بار آن در زير آب انجام شده است.

ساعاتي پيش، با حضور جمعي از مسئولان استاني و شهري، عمليات حفاري تونل هاي عميق خط يك قطار شهري تبريز، در ايستگاه مترو ميدان امام حسين(ع) لاله پايان يافت.

ارسال نظرات