خبرهای داغ:
رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان گفت: 52 درصد رتبه‎های زیر هزار کنکور استان گلستان متعلق به شهرستان گرگان است.
کد خبر: ۸۶۳۷۴۳۰
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، نصر الله کشیری عصر امروز در دیدار با مسئولان خانه مطبوعات استان گلستان و مسئول کانون بسیج رسانه شهرستان گرگان با بیان اینکه باید بیندیشیم چه عواملی باعث آفت تحصیلی دانش آموزان می‎شود، گفت: آموزش و پرورش گرگان در این مسیر هفت عامل را بررسی کرده است و در پنج دسته از 350 نفر اعتبار سنجی داشته است.

وی با بیان اینکه طی این نظر سنجی اصلی ترین مهم در این مسیر فضای آموزشی یاد شده است، تصریح کرد: 58 درصد مدارس ما تا سال 1392 در دوشیفته بودند و 38 درصد نیز طبق آمار نوسازی مدارس تخریبی اعلام شده بودند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گرگان خاطرنشان کرد: در طی سال‎های 1391 تا 1392 کل بودجه شهرستان گرگان یک میلیارد و 700 میلیون تومان بود .

کشیری ادامه داد: وقتی این آمارها از طریق جلسات متعدد در آموزش و پروش و استانداری بیان شد مسئولان نسبت به این مهم متقاعد شدند و در سال 1394 بودجه آموزش و پرورش شهرستان گرگان 6.5 برابر شد و 649 درصد رشد پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در امسال اماکن ساخت شده 35 پروژه تعمیق و یا کلنگزنی صادر شد، افزود: 4 پروژه کلنگزنی در این ایام داشتیم و این در حالی بود که دولت در اوج مزیقه مالی قرار داشته است.

رئیس آموزش و پرورش گرگان بیان داشت: دو فضای آموزشی صدرا و ساجده و مدرسه کلاسنگیان که از مدارس خیرساز است در ایام الله دهه فجر به بهره‎برداری رساندیم و این موضوع اهتمام آموزش و پرورش را به مسائل سخت افزاریی نشان می‎دهد.

کشیری به پیشرفت‎های حوزه نرم افزاریی اشاره کرد و گفت: در حوزه نرم افزاری نفر سوم جهان در فزیک را از گرگان داشتیم و همچنین رتبه کنکور گرگان در استان که در سال‎های گذشته در رتبه پنجم بود بهبود بخشیدیم و برای دو سال متوالی رتبه نخست را بدست آوردیم.

وی با بیان اینکه52 درصد رتبه‎های زیر هزار استان گلستان متعلق به شهرستان گرگان است، ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان گرگان 39 پله میانگین کشوری پایه سوم رشد داشتیم است.

رئیس آموزش و پرورش گرگان با بیان اینکه مدارسه دوشیفته ما که 58 درصد بودند را به 51 درصد رساندیم، یادآور شد: تمام مدارس دخترانه پایه دوم یک نوبته شدند و همچنین 810 ساعت معلم تقویتی مجانی برای کلاس یک نوبته داشتیم .

کشیری گفت: امسال سرگروه های آموشی را تقویت کردیم و کمربند سبز نیز اجرا شد و امیدواریم امسال وضعیت خوبی در متوسطه دوم داشته باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه سخت افزاریی در حد نام گرگان نیستیم، افزود: امیدواریم همانطور که آقایان استراتژیس می‎گویند به موقعیت ستاره و به حد نام گرگان برسیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها