مسئول بسیج دانشجویی خوزستان:

نیاز امروز کشور، مجلس و نمایندگانی انقلابی است نه واداده و منعطف/برجام با هر نتیجه ای،نباید بستر نفوذ شود

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی، نفوذ دشمن کمین کرده نباید از بستر برجام اتفاق بیفتد افزود: در خصوص مسئله ی نفوذ باید طوری برخورد شود که جریان واداده و غرب گرا که سالهاست خیز برداشته ...
کد خبر: ۸۶۳۷۴۴۳
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ بهمن شهریاری مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به دنیای شرق و غرب و مسئله ی نفوذ آمریکا در کشورهای خاورمیانه عنوان کرد: تاریخ به ما نشان می دهد زمانی مسئله ی نفوذ صورت می گیرد که یک بستر و اتفاق در کشور هدف وجود داشته باشد.

شهریاری تاکید کرد: برجام با هر نتیجه ای که حاصل شده، نباید بستر نفوذ جریان تفکر غرب گرا شود.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی، نفوذ دشمن کمین کرده نباید از بستر برجام اتفاق بیفتد افزود: در خصوص مسئله ی نفوذ باید طوری برخورد شود که جریان واداده و غرب گرا که سالهاست خیز  برداشته و کمین کرده، وارد کشور نشود.

وی با ذکر این نکته که دشمن به دنبال یک تفکر، طبقه، همراه، طیف و حزب واداده بوده و هست، عنوان کرد: اگر این اتفاق و وادادگی صورت نگیرد و نفوذ با سد محکم و استوار انقلاب اسلامی مواجه شود، نه تنها هیچ گاه مشکلی پیش نمی آید بلکه، هم صدور اسلام اتفاق می افتد و هم ندای آزادی خواهی اسلام در همه جا تنین انداز می شود.

شهریاری با اشاره به سخنان معاون خزانه داری آمریکا "استوارد لوی" که گفت: "هیچ یک از رفتارهای ایران به خودی خود چیز مهمی نیست مانند تحریم ؛ بلکه مهم آن است که سناریوهای ترکیبی در داخل، از بستر جریان های وابسته به ما که همان بستر نفوذ است شکل بگیرد، لذا ما برای تحقق اهداف خود به دنبال یک شرکت و یک حزب جهت پیاده کردن برنامه های خود در ایران هستیم ؛ ما به دنبال جریان سازش کار هستیم در غیر اینصورت سخت ترین تحریم ها هم بر این کشور بی اثر است"، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب همواره مسئله ی نفوذ را مطرح نمودند، لذا ما باید هوشیار باشیم که نفوذ از بستر کدام تفکر و پیام و اعلام آمادگی، و ازکدام چراغ سبز سرچشمه می گیرد؟

این کارشناس ارشد روابط بین الملل خاطرنشان کرد: از قبل برجام نباید بستر نفوذی صورت بگیرد، چرا که بین برجام و نفود هم سنخیی ایجاد کردند ؛ که اگر فهم نشود، فتنه ی دیگری اتفاق می افتد.

وی با بیان اینکه تاریخ انقلاب و اسلام از این عدم فهم ها و ایجاد فتنه ها کم ندارد گفت: بنی صدر و بازرگان اگر فهم می شدند، مشکلات دولت موقت و لانه ی جاسوسی و کودتاها و سناریوهای براندازی و مهار انقلاب اسلامی به دامن انقلاب نمی افتاد.

شهریاری در ادامه عنوان کرد: اگر دهه ی 60 به خوبی فهم می شد، فتنه های دهه ی 70 و به ترتیب 80 و چرخ رو به رشد و حرکت انقلاب را نگه نمی داشت و تفکر لیبرال در فضای آزاد و در فضای اقتصاد، این همه بر پیکره ی اسلام ضربه نمی زد.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با اشاره به این موضوع که فهم جریان های سال های 65 و 66 و 68، و مراکز تئوریزه کردن اندیشه های انقلاب اسلامی نیاز است، تصریح کرد: از قبل همین جریانات بود که حلقه ها و مجله کیان و افراد واداده، بر سر انقلاب آوار شدند و قطار آن را به سمت غرب هدایت کردند.

وی تاکید کرد: امروزه نیاز است که مردم ما تجربه ی مجلس ساختارشکن ششم را فراموش نکنند، مجلسی که 130 نفر از نمایندگان آن با طرح لوایح دو قلو، اقدامات ساختارشکنانه کردند، تکرار نشود.

این کارشناس ارشد روابط بین الملل، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جریان نفوذ در کشورهای دیگر عنوان کرد: وقتی به جریان نفوذ در خارج از مرزها نگاه می کنیم، مثلاً در شوروی که قلمرو آن، آمریکای لاتین و غرب آسیا و کشورهای متحده و ... بود، به دلایلی کوچک و کوچک تر شد.

وی در بیان دلایل سقوط شوروی گفت: نگاه تفکر غرب گرا در حاکمیت شوروی از خورشچف شروع شده بود و قراردادها و مذاکراتی که بین این تفکر با آمریکا شده بود، باعث بروز دلیل دوم که همان رشد جریان غرب گرا بود شد، لذا افرادی کاملاً دلباخته به غرب در راس امور قرار گرفتند.

شهریاری دلیل سوم سقوط شوروی را این چنین توضیح داد: سومین دلیلی که می توان در فروپاشی شوروی و نفوذ آمریکا در آن کشور مورد اشاره قرار داد، مجلس ضعیف و ناتوانی بود که نتوانست محکم جلوی زیادی خواهی آمریکا بایستد، البته از این مسئله نباید غافل شد که نه گورباچف، نه خروشچف و نه برژنف، آمریکا را خوب نشناختند به همین علت بود که عرصه ی سیمرغ شوروی که آمریکای لاتین، آفریقا، غرب آسیا، اوکراین، گرجستان و ... بود، محدود و محدودتر شد.

وی با بیان تاکید مکرر رهبر معظم انقلاب در مراقبت از نفوذ گفت: اگر دغدغه داریم و اگر دلسوز انقلاب هستیم و نسبت به خون شهدایی که هر روز خون آنان پای این درخت تنومند انقلاب می ریزد، و ما امروزه تحت عنوان مدافعان نهضت جهان اسلام از آنها یاد بکنیم، لازم است بین شرایط روز انقلاب اسلامی و تجارت سایر انقلاب ها، یک "این همانی"، (یعنی مقایسه ی معنایی و مبنایی) صورت گیرد.

مسئول بسیج دانشجویی خوزستان با ذکر این نکته که کشور مالزی زمانی لقب ببرهای آسیای جنوب شرق را به خود اختصاص داده بود، خاطرنشان کرد: مالزی کشوری فقیر و عقب مانده بود که نیاز داشت مورد تفقد و حمایت قرار بگیرد، لذا در همین راستا مورد تفقد خوی استعماری و استبدادی و استکباری آمریکا در قالب کمک به رشد، پیشرفت و توسعه ی صحیح فناوری و ناوگان هوایی و از این قبیل، و مبارزه با فقر و ... قرار گرفت.

وی با اشاره به سخنان محمد ماهاتیر نخست وزیر مالزی که گفت، این کمک ها ما را از عقب ماندگی ؛ به ظاهر نجات داده بود، اظهار کرد: پس از مدت ها که رفاه و آسایش و آرامش در کشور برقرار شد و حتی مالزی را محتاج نان شب به خود کرده بود، آمریکا درخواست تحولات فرهنگی و دستکاری ارزش ها، هنجارها و ساختارهای کشور مالزی را کرده بود مانند: هم جنس بازی و ... .

این کارشناس ارشد روابط بین الملل تصریح کرد: وقتی در کشور مالزی مردم طعم رفاه و آسایش را کشیده بودند و تولید داخلی تعطیل شد و نیروی کار به نیرو و بازار مصرف تغییر کرده بود، هیچ راهی جز تسلیم در برابر فرهنگ غرب نداشتیم. 

وی با ذکر این نکته که تجربه ی تاریخ نشان می دهد هر جا آمریکا نفوذ پیدا کرد، ریشه و بنیان و ایدئولوژی آن کشور به هم می خورد، گفت: امروزه باید مراقب انقلابمان که به فرمایش حضرت آقا روزی نهال باریک بود و امروزه به درخت تنومند تبدیل شده باشیم و ذوق زده از برخی تلفن ها، ملاقات ها نشویم که خیر دنیا و آخرت در آن نبوده و نیست.

شهریاری در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی نباید بازار مصرف اروپا شود و مسئولین ارشد دولت نباید به بازاریاب کالاهای غربی از جمله فرانسه تبدیل شوند، عنوان کرد: برای مواجهه ی با این تفکرات و سناریوها، کشور جمهوری اسلامی نیاز به نمایندگانی انقلابی و مجلس انقلابی دارد، نه مجلس و نماینده ی  واداده و منعطف.

انتهای پیام/
ارسال نظرات