شعار نه غزه نه لبنان نیز که در آن دوران سر داده شد، مصداق قیام مقابل رسول خدا(ص) است و این‌گونه افراد صلاحیت ورود به مجلس را ندارند.
کد خبر: ۸۶۳۷۴۹۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۵



 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: جریان فتنه ممکن است اینگونه کلید بخورد که افراد ناصالح و متزلزل به لحاظ اعتقادات و وسوسه‌ شدن توسط دشمنان بیرونی با رخنه در دستگاه‌های اصلی نظام، فتنه جدیدی را در درون حکومت رقم بزنند.
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، محمدحسین صفارهرندی در گردهمایی مدرسان و طلاب استان کردستان با اشاره به در پیش بودن انتخابات، گفت:  اصل انتخابات و رای دادن و رجوع به آرای مردم در جامعه اسلامی، صرفا یک امر تشریفاتی و وسیله‌ای برای اینکه تکلیف نهادهای نظام از آرای مردم مشخص شود، نیست.
وی رای مردم در نظام اسلامی را پشتوانه‌ای برای نظام و امنیت کشور عنوان کرد و افزود: دشمنان  هنوز سودای بازگشت به ایران را در سر دارند. اما مردم با حضور گسترده در انتخابات، به دشمن اطمینان می‌دهد که ملت ایران بنا دارد سرنوشت خود را بدون حضور «آقا بالاسر» تعیین کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: از نگاه امام(ره) و رهبری، آرای مردم نه تنها مقبولیت نظام را تأمین می‌کند، بلکه به نظام مشروعیت نیز خواهد بخشید.

وی با اشاره به اینکه رهبر فرمود هر کس نظام را هم قبول ندارد رای بدهد، گفت: اما این به معنای آن نیست که اینگونه افراد کرسی مجلس را اشغال کنند و این یک امر عقلانی است که به افرادی که مبانی یک حکومت را قبول ندارند اجازه حضور در داخل قدرت را نمی‌دهند.

وزیر اسبق ارشاد با بیان اینکه شورای نگهبان ضامن اسلامیت نظام و مشروعیت قانون اساسی است، گفت: کسی که بدون اعتقاد وارد صحنه شود در روز واقعه باطن خود را نشان می‌دهد و آنچه در دوران فتنه روی داد محصول همین طرز فکر است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: کسانی بودند که می‌گفتند ما معتقد به نظام هستیم اما پس از بلواهای زمان فتنه، باطن خود را نشان دادند و شعارهای ساختارشکنانه‌ای چون استقلال، آزادی، جمهوری ایرانی  که زیرآب زدن اسلامیت نظام را هدف گرفته بود، سر دادند.

وی تصریح کرد: شعار نه غزه نه لبنان نیز که در آن دوران سر داده شد، مصداق قیام مقابل رسول خدا(ص) است و این‌گونه  افراد صلاحیت ورود به مجلس را ندارند.

صفارهرندی با بیان اینکه نظام در برابر جریان اصولگرا  و اصلاح‌طلب  برای رقابت ممانعتی ایجاد نمی‌کند، گفت: بعد از فتنه سال 1388 که بر اثر طغیان درونی افراد جاه‌طلب  بالا گرفت، زمینه‌ای برای بدعت‌های مختلف از جمله قانون‌شکنی فراهم شد.

وی با تأکید  بر اینکه کسانی که در فتنه بودند حق حضور در صحنه انتخابات را ندارند، گفت: بسیاری دیگر هم در فتنه نبودند، اما چون در موقع لزوم راه خود را از دوستانشان که در داخل فتنه حضور داشتند، جدا نکردند، آنها هم مشمول همان قاعده می‌شوند.

صفارهرندی با طرح این پرسش که چه کسانی باید در مسئولیت نمایندگی مجلس حضور داشته باشند، اظهار کرد: کسانی باید وارد مجلس شوند که اعتقاد به مشروعیت قوانین اسلام برای اداره جامعه را داشته باشند و منافع مردم برای آنها مهم‌تر و تعهد به مردم و محرومان در میان آنها بیشتر از احساس تعهد به قدرت‌های بزرگ باشد.

این مسئول با اشاره به اینکه امروز نیازمند نمایندگانی از جنس مدرس هستیم که در برابر اولتیماتوم دشمنان سر موضع خود بایستند گفت: ممکن است بخواهند یک نفر نماینده شود که به دنبال تصویب قوانین با هدف زیرآب زدن قوانین اسلام باشد، همانگونه که در مجلس ششم شاهد نوعی از این کارها بودیم.
کد مطلب: 172464
 


 
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها