گفتگو با سرباز افتخارآفرین سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل:

مهران پارسی را بیشتر بشناسیم

به دلیل علاقه شدیدی که به رشته دو ومیدانی و آمادگی جسمانی داشتم از سال 1382 این ورزش را بصورت مکرر و حرفه ای دنبال کرده و تا به امروز هم تمریناتم ادامه دارد.
کد خبر: ۸۶۳۷۵۱۲
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۸

لطفا خودتان را معرفی کنید؟

بسم الله الرحمن الرحیم، مهرانی پارسی هستم، متولد بیستم اسفندماه سال 70، بنده در یک خانواده مذهبی در محله ای بنام حسینیه میرزاده خانم به دنیا آمدم، و از همان دوران کودکی، به همراه والدینم در مراسمات مذهبی، قرآنی و نمازهای جماعت مسجد شرکت میکردم و تا به امروز دست از ایمان قلبی که به ائمه اطهار (ع) داشتم برنداشته ام.

فرزند چندم خانواده هستید و تاثیر والدینتان بر روی ورزش شما چه بوده؟

بنده به عنوان فرزند بزرگ خانواده سعی بر این دارم تا از تجربیات ورزشی ام و حتی از تجربیاتی که در طول زندگی ام داشتم، برای برادران کوچکترم الگو باشم. باید بگویم خداوند را شاکرم ، پدر و مادری دلسوز و فداکار به بنده عطا فرموده که در همه زمینه ها لحظه به لحظه مثل کوهی محکم و استوار تکیه گاهم بوده و هستند و به برکت وجود والدینم و دعای آنها توانستم در کارهایم موفق باشم، پدر و مادر عزیزم در همه عرصه ها از بنده حمایت کرده و تحسین می کنند، از خداوند منان طول عمری بلند و بهشت جاودان را برایشان خواستارم و امیدوارم یک روزی بتوانم زحمات بی کرانشان را در حد توان خود جبران کنم.

در چه رشته ای و از چه سالی وارد عرصه ورزشی شدید؟

به دلیل علاقه شدیدی که به رشته دو ومیدانی و آمادگی جسمانی داشتم از سال 1382 این ورزش را بصورت مکرر و حرفه ای دنبال کرده و تا به امروز هم تمریناتم ادامه دارد.

از افتخاراتی که تا به امروز کسب کرده اید برایمان بگویید؟

- در سال 1387 بین ورزشکاران شرکت کننده مسابقات المپیاد نوجوانان برتر کشور که در تهران برگزار شد، توانسم رتبه سوم کشوری را کسب کنم و در همان سال، جهت انتخاب مسابقات آسیایی کشور سنگاپور با تیم ملی در اردو حاضر شدم.

- در سال 1393 رکورد آمادگی جسمانی را در بین باشگاه های استان شکستم و همچنان رکورد بنام بنده باقی مانده است.

- 3مدال طلای استانی، قهرمان قهرمانان استان و کاپ باشگاهی با نام باشگاه آکادمی ساوالان را نیز کسب کردم.

- اضافه کنم که در رده جوانان، رکورد 400 متر بمدت 3 سال بنام بنده ثبت شد و در مسابقات دانشجویی توانستم با کسب 6 مدال طلا به عنوان برترین ورزشکار دانشگاه استان انتخاب و جهت شرکت در مسابقات دانشجویان، به عنوان ورزشکار برتر کشوری معرفی شدم.

موفقیت خود را مدیون چه کسانی هستید؟

موفقیت خود را مدیون پدر و مادرم هستم که مرا در راه حق و درست تربیت کرده اند، علاوه بر آن با توکل بر خداوند ایزد منان قدم برداشته و موفق شدم.

با چه هدفی پیش می روید؟

قبل از هر چیز باید بگویم ورزش برای همه، از نوجوان گرفته تا بزرگسال لازم است، چراکه برای ایمنی و سلامت بدن بسیار اثرگزار است، اما در کنار این ها یکی از هدفهای من این است که بتوانم عضو تیم ملی کشورمان شده و سهمیه المپیک را کسب کنم.

الگوی ورزشی شما چه کسی می باشد؟

به دلیل اینکه شهید محمدصادق ارمکان یکی از ورزشکاران دومیدانی نامی اردبیل بود علاقه خاصی نسبت به ایشان پیدا کردم و سعی کردم همچون ایشان در کنار ورزش، درس و اخلاقیات را فراموش نکنم و با توجه به زندگی آن شهید گران قدر زندگی خود را بسازم و همواره ایشان را الگوی خود قرار دهم.

(شایان ذکر است که ارمکانی در آخرین روز آذرماه سال 1360 در منطقه عملیاتی دزفول به شهادت رسید. )

تاریخ شروع خدمت سربازی شما چه سالی است؟

بنده در یکم آبان ماه یک هزار و سیصدو نود و چهار از سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل پذیرش شدم و در کنار انجام وظیفه خدمت مقدس سربازی، تمرینات ورزشی ام را که روزانه حدودا 4 ساعت بصورت منظم برنامه ریزی کرده ام ادامه می دهم.

اگر صحبت خاصی با هم رزمان خود دارید بگویید؟

به عنوان یک دوست می گویم که هر کسی به هررشته ورزشی که علاقه دارد، حتما با توکل بخدا قدم بردارند و سعی کنید استعدادهای خودتان را با مراجعه به باشگاه ها و مراکز تربیتی و آموزشی شکوفا کنید، و اخلاق ورزشی را همیشه حتما در نظر داشته باشید که اخلاق نشان دهنده شخصیت خود شخص و خانواده هر شخص می باشد. همچنین خدمت هم دوره های خود عرض کنم که بسیاری از ورزشکاران در دوران خدمت ورزش خود را آغاز کردند پس نه تنها خدمت سربازی از ورزش جلوگیری نمی کند بلکه می تواند محرکی نیز برای رسیدن به موفقیت ها باشد پس حتما در دوران سربازی خود ورزش را هیچ گاه فراموش نکنند.




ارسال نظرات