دستاوردها و پیشرفت‌های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی،بی‌نظیر بوده و ایران در برخی رشته‌ها در تراز چند کشور اول دنیاست.
کد خبر: ۸۶۳۷۵۲۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۱

خبرگزاری بسیج مازندران، خبرگزاری لبنانی آسیا با انتشار، گزارشی از دستاوردها و پیشرفت‌های ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، آن را بی‌نظیر توصیف کرد و نوشت: ایران در برخی رشته‌ها در تراز چند کشور اول دنیاست.

این خبرگزاری نوشت: ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 مانند بسیاری از کشورهای عقب مانده در منطقه، حدود 100 درصد نیازهای خود را در زمینه‌های صنعتی از کشورهای دیگر وارد می‌کرد و در این کشور خبری از هیچ‌گونه مراکز صنعتی نبود تنها تعدادی اندک از شرکت‌ها در زمینه استخراج و پالایش نفت‌خام فعالیت می‌کردند که آن هم بیشتر انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها و دیگر خارجیان این شرکت‌ها را اداره می‌کردند اما مردم ایران در 11 فوریه 1979 میلادی زمینه حرکت به سوی پیشرفت‌های علمی، صنعتی، فنی، اقتصادی، پزشکی و دیگر زمینه‌ها را یافت. ایران پس از انقلاب اسلامی با وجود محاصره تحمیلی آمریکا و کشورهای غربی از آغاز تاریخ انقلاب تاکنون، موفقیت‌هایی در زمینه‌های مختلف کسب کرده است که به راحتی قابل شمارش نیست اما در این مقاله به برخی موفقیت‌های این کشور از جمله در زمینه‌های فناوری هسته‌ای، پزشکی، صنایع نظامی دفاعی و ماهواره و نانو فناوری به طور مختصر اشاره می‌شود.

آسیا می‌افزاید: ایران پس از انقلاب اسلامی 30 هزار مورد اختراعات در زمینه‌های مختلف داشته است. این کشور در زمینه سوخت هسته‌ای در رده پنجمین کشور جهان قرار گرفته است و علاوه بر فناوری‌های هسته‌ای، ایران در زمینه دانش نانو نیز در رده هفتم قرار گرفته است. ایران همچنین پس از انقلاب اسلامی در بسیاری از زمینه‌های مهم علمی از جمله لیزر، میکرو الکترونیک، صنایع روبوتیک و کسب جوایز بین‌المللی در مسابقات روبوتیک و صنایع رایانه‌ای غول پیکر که قادر به تحلیل بخش‌های زیادی از اطلاعات در مدتی کوتاه است، موقعیت مهمی کسب کرده است و بیش از 362 مدال در المپیادهای علمی بین‌المللی کسب کرده است.

شمار دانشگاه‌های این کشور از 15 دانشگاه در پیش از انقلاب به 615 دانشگاه و شمار دانشجویان از 175 هزار به پنج میلیون نفر افزایش یافته است. تعداد مدارس از 48 هزار مورد به 200 هزار مورد افزایش یافته است.

ایران همچنین در زمینه مقاله‌های علمی نانو که سال گذشته منتشر شد رتبه هفتم بین‌المللی را کسب کرد و در دیگر زمینه‌های علمی و صنعتی نیز توانسته است پیشرفت‌هایی در زمینه تولید سلول‌های بنیادین و شبیه‌سازی حیوانات با اهداف علمی و طبق موازین شرعی اسلامی حاصل کند.

همچنین شمار پزشکان از 15 هزار نفر به بیش‌از 111 هزار نفر با تخصص‌های مختلف پزشکی رسیده و این کشور از حضور پزشکان خارجی بی‌نیاز شده است.

این خبرگزاری یادآور شد: ایران پس از انقلاب اسلامی در زمینه تولید دارو در میان کشورهای منطقه خاورمیانه رتبه نخست را کسب کرده است. همچنین میانگین عمر مردم این کشور از 57 سال در پیش از انقلاب اسلامی به 74 سال افزایش یافته است و نرخ مرگ و میر کودکان از 12درصد در سال 1979 به کمتر از یک و نیم درصد و نرخ مرگ و میر مادران نیز از 2/54 درصد به 24 صدم درصد کاهش یافته است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها