کارشناس بورس گفت: با توجه به رشد اخیر بازار وکاهش ارزش دلار آرامش بازار امری طبیعی خواهد بود.
کد خبر: ۸۶۳۷۵۵۳
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، همایون دارابی کارشناس اقتصادی درخصوص رکود بازار سرمایه گفت: در یک دوره طولانی مدت قیمت ها در حال رشد بودند و از سویی نیز ما در ابتدای هفته گذشته شاهد  جهش شاخص ها بوده ایم که همین مسئله موجب عرضه سهام از سوی معامله گرهای کوتاه مدت شده و گفتنی است که این مسئله تاثیر به سزایی در افزایش معاملات و کاهش قیمت ها داشته است.


وی با اشاره به تاثیر چند پدیده دیگر رکود بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه همیشه به صورت روانی تا 22 بهمن ماه از رشد نسبی برخوردار است و پس از آخرین ماه و سال به سبب اینکه اکثر سهامداران به نقدینگی نیاز دارند وجه نقدی کمتری به سبب پرداخت حقوق و پاداش کارمندان در اختیار دارند بازار شرایط آرامی را تجربه می کند.

دارابی در خصوص تاثیر کاهش ارزش دلار در بازار سرمایه بیان داشت:کاهش ارزشی دلار در برابر ریال، افت قیمت نفت و بهای مواد خام و فلزات در بازارهای جهانی شرکت های صادراتی را با مشکل مواجه کرده است.

کارشناس بورس با بیان اینکه حساسیت انتخابات درآرامش بازار نقش مهم دارد گفت: در حال حاضر با آغاز رقابت انتخاباتی باید تا نتیجه انتخابات و تاثیر سیاست دولت در سال آینده منتظر ماند زیرا باتوجه به رشد اخیر بازار و حساسیت انتخاباتی استراحت قیمت ها و آرامش بازار امری طبیعی خواهد بود.
ارسال نظرات