خصومت استکبار به خاطر الگو پذیری منطقه از مقاومت ایران است

عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای ایران :خصومت و نگرانی استكبار و برخی كشورهای منطقه از معرفی الگوی مقاومت و ایستادگی ملت ایران به جهان است
کد خبر: ۸۶۳۷۵۵۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱






خبرگزاری بسیج مازندران، عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای ایران گفت: نگرانی و خصومت استكبار و برخی كشورهای منطقه این است كه مقاومت و ایثار مردم انقلابی ایران اسلامی به عنوان یك الگو معرفی شود و كشور های دیگر را جدب ملت ما كند.

به گزارش روابط عمومی سپاه رامسر، وحید بعیدی نژاد در سخنرانی خود در جمع راهپیمایی كنندگان روز ۲۲ بهمن شهرستان رامسر ضمن تبریك ایام دهه فجر گفت: بی شك پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) یكی از مهمترین تحولات سیاسی و بین المللی قرن بیستم است.

وی افزود: آثاری كه انقلاب اسلامی در سراسر جهان و به ویژه كشورهای منطقه گذاشت در كتاب های تاریخی و سیاسی ثبت درج شده و این آثار در كشورهای منطقه روز به روز شكوفاتر می شود و ما همچنان شاهد این هستیم كه گفتمان انقلاب اسلامی در حال گسترش است.

وی اظهار داشت: به لطف گفتمان انقلاب اسلامی امروز می بینیم كه ملت های بزرگ برای فهم و درك گفتمان و ارزش های انقلاب اسلامی بیشتر می شود.

عضو ارشد تیم مذاكره كننده هسته ای در ادامه بیان كرد: همان طور كه پیروزی انقلاب اسلامی برای همه مهم بود امروز حفظ و نگه داری انقلاب اهمیت دارد و این راه بسیار مشكل تر است كه ما افتخار داریم كه انقلاب اسلامی نه تنها پس از چند دهه حفظ و نگه داری شده بلكه روز به روز قدرتمند تر شده است و این هم فقط به دلیل ایستادگی و ایثار ملت ایران است.

وی تصریح كرد: انقلاب ما و مردم انقلاب ما پس از ۳۷ سال فراز و نشیب های زیادی را پشت سر گذاشتند كه جنگ تحمیلی با حمایت استكبار بر علیه ایران اسلامی به راه انداختند كه با شجاعت و فداكاری مردم و جوانان ما شكست خوردند.

وی اضافه كرد: بعد از جنگ تحمیلی و شكست دشمن جبهه استكبار به حربه های مختلفی روی آوردند و با بهانه های واهی همچون هسته ای خواستند تحریم ها و ضربه های ظالمانه ای را به انقلاب اسلامی ایران بزنند.

بعیدی نژاد با اشاره به اینكه ۶ قطعنامه شورای امنیت و ۱۲ قطعنامه آژانس انرژی اتمی بر علیه ما تصویب شد و سعی كردند كه فشار هایی را بر ملت ما بیاورند بیان كرد: همان طور كه دیدیم نه تنها این فشار ها بر ملت ما موثر واقع نشد بلكه روز به روز اقتدار و ایران اسلامی افزایش پیدا كرد.

وی اظهار داشت: اگر نبود ایثار و ایستادگی مردم در برابر این تحریم ها در عرصه هسته ای هیچ وقت به موفقیت دست پیدا نمی كردیم و تیم مذاكره كننده هسته ای به نمایندگی از ملت ایران و با اتكا به قدرت سیاسی، فرهنگی، امنیتی، اقتصادی و تاریخی ایران اسلامی بود كه در این مذاكرات شركت داشتیم و از روز اول بارقه های لطف الهی بر ملت ایران را دیدیم كه این مذاكرات و طرف های مقابل را ناچار بكند كه در سیاست های خودشان تجدید نظر بكنند.

وی با بیان اینكه مذاكرات هسته ای یك كشور با شش كشور و قدرت جهانی با همه آن تحریم ها و فشارها برای اولین بار در دنیا است كه بدون جنگ و ساقط شدن نظام آن كشور مورد تحریم با نتیحه ای موفقیت آمیر تمام می شود خاطر نشان كرد: این مذاكرات و ایستادگی باعث شد همه آن قطعنامه های تحریمی كه خودشان بر علیه ما تصویب كرده بودند با دست خودشان لغو شود.

عضو تیم مذاكره كننده هسته ای عنوان كرد: آنها به دنبال این بودند كه نظام اسلامی ما را به یك بن بست مواجه كنندو ما را ناچار كنند كه از اصول و اعتقادات خودمان نسبت به مهمترین شعار انقلاب استقلال آزادی جمهوری اسلامی دست بكشیم و به سیاست های آنان تن بدهیم.

وی افزود: قدرت های استكباری در جریان تحریم ها با خریداران نفت كشور به مذاكره نشستند و با تحریم خرید نفت فروش ۲ میلیون بشكه كشور را به یك میلیون بشكه رساندند و خریداران نفت كشور ما به ۵ كشور تقلیل یافت و اگر تفاهم در ژنو صورت نمی گرفت هدفشان این بود كه صادرات نفت ایران را قطع بكنند و بعد به سمت هدفهای ویژه تر همانند قطع صادرات و واردات كالاها برای جمهوری اسلامی ایران را در سر داشتند.

مدیر كل اداره امور خلع سلاح و مدیركل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران گفت: بر اساس آمارهای سازمان ملل در تمام شرایط تحریم و سختی ها بر علیه كشور ایران رشد و توسعه انسانی در ایران در ۲۰ ساله گذشته در جهان سریع ترین رشد و توسعه بوده است.

وی ابراز داشت: با كاهش و لغو تحریم و فشارها امیدواریم كه مسیر رشد و توسعه جامعه ایران اسلامی بسیار سریع تر از گذشته باشد.

وی خاطر نشان كرد: نتیجه دادن صبر و استقامت یك ملت جز سنت های الهی است و ملت ایران پس از چند دهه صبر و مقاومت خواهند دید كه نتیجه این ایستادگی رشد و توسعه در همه زمینه ها خواهد بود.

وی شهر رامسر را شهری بین المللی با ظرفیت های گوناگون و بالقوه گردشگری و توریستی دانست و اظهار داشت: امروزه یكی از مهمتری بخش های حركت دهنده موتور اقتصادی یك كشور موضوعات گردشكری و توریستی است كه شهر رامسر از شهرهای ویژه و موثری در این زمینه بع حساب می آید و امیدواریم در دوران رفع تحریم ها با ورود گردشگران كه برای بازدید از تمدن و فرهنك مردم ایران اسلامی می آیند این چرخ بیش از پیش رونق داشته باشد.

وی در همین زمینه افزود: زیبنده نیست كه در كشور ما با وجود پتانسیل های موجود شاهد بیكاری باشیم و قطعا اگر این همه این ظرفیت ها درونی بكار گرفته بشود موفق تر خواهیم بود.

وی با اشاره به اینكه كشورهای استكباری فكر می كنند كه محبت بین مردم ما و مردم منطقه به دلیل تزریق پول است خاطر نشان كرد: چون كشورهای استكباری از روش های تزریق پول استفاده می كنند چنین افكاری را دارند اما باید بدانند كه ما در شدیدترین فشارها توانستیم پیام انقلاب اسلامی را به كشورهای منطقه و جهان برسانیم و قلوب مؤمنین جذب ارزش های انقلاب ما بشود.

وحید بعیدی نژاد بیان كرد: ملت ایران اسلامی ملتی معتقد و ایستاده است و با مقاومت خود همیشه پیروز خواهد بود.

وی در پایان گفت: نگرانی و خصومت برخی كشورهای منطقه و استكبار این است كه مقاومت و ایثار مردم انقلابی ایران اسلامی به عنوان یك الگو معرفی شود و كشور های دیگر را جدب ملت ما كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها