جانشین قرارگاه خاتم الوصیا(ص) با تاکید بر اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشورا و غدیر است، گفت: پس از نبی مکرم اسلام، در اسلام دو مکتب و دیدگاه به وجود آمد.
کد خبر: ۸۶۳۷۶۰۰
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۷

به گزارشخبرگزاری بسیج از یزد: سردار عظیم ابراهیم‌پور شامگاه یکشنبه در کنگره 72 دانشجو معلم شهید استان یزد با اشاره به حضور بیش از 25 میلیون زائر در پیاده‌روی اربعین کربلا، اظهار داشت: این تعداد زائر امسال از 86 کشور جهان به مراسم راهپیمایی آمده بودند.

جانشین قرارگاه خاتم الوصیا(ص) با تاکید بر اینکه فرهنگ انقلاب اسلامی ایران برگرفته از فرهنگ عاشورا و غدیر است، گفت: پس از نبی مکرم اسلام، در اسلام دو مکتب و دیدگاه به وجود آمد.

ابراهیم پور با تاکید بر اینکه این دو مسیر و مکتب همچنان هم باقی است، خاطرنشان کرد: در آن زمان، یک افرادی پس از مرگ پیامبر(ص)، اسلام اعتباری را دنبال کردند که در هر جایی نیاز باشد، بتوانند طبق خواسته خود در اسلام عمل کنند.

وی ادامه داد: در مقابل این دیدگاه، امام علی(ع) و مکتب آن حضرت قرار داشت که اسلام ناب و اصیل را دنبال کردند و بعد از ایشان هم دیگر ائمه معصومین(ع) راه امام علی(ع) را ادامه دادند.

جانشین قرارگاه خاتم الوصیا(ص) بنی صدر را نمونه‌ای از پیروان مکتب اسلام اعتباری دانست و گفت: بنی‌صدر زمانی که 4 شکست بزرگ را به دلیل بی‌لیاقتی به کشور تحمیل کرد، به حضرت امام گفت که ما توان نظامی برای مقابله نداریم و اجازه بدهید که با دیپلماسی و مذاکره با آنها صحبت کنیم.

ابراهیم‌پور ادامه داد: متاسفانه این رویکرد و دیدگاه الان هم در بین بسیاری از افراد وجود دارد و عده‌ای می‌خواهند اسلام آمریکایی را به عنوان اسلام رحمانی در بین مردم معرفی کنند.

وی با انتقاد از هزینه‌های بسیار زیاد در راستای خرید هواپیماهای ایرباس، گفت: اگر یک سوم این مبلغ را در داخل کشور برای تقویت جوانانی که در زمینه ساخت هواپیما فعالیت می‌کنند هزینه کرده بودیم، اگر ایرباس هم نمی‌توانستند بسازند، حداقل موفق به ساخت فوکر می‌شدند.

جانشین قرارگاه خاتم الوصیا(ص) با تاکید بر اینکه امروز تفکر انقلاب حقیقی است که در کشور گره‌گشای مشکلات است، گفت: چطور ما می‌توانیم کشورهای دیگر را الگوی خود قرار بدهیم در حالی که آمریکا امروز 19 میلیارد دلار، اتحادیه اروپا 52 میلیارد دلار و ژاپن 12 میلیارد دلار بدهکار دنیا هستند.

ابراهیم‌پور با اشاره به خواست و اراده جوانان ایرانی که توانایی رفع همه مشکلات را دارند، گفت: در زمان هشت سال دفاع مقدس، در 11 کارخانه کشور به طور همزمان و به مدت 13 روز، 14 کیلومتر پل طراحی و در 6 روز نصب و پل خیبر ایجاد شد.

وی با تاکید بر اینکه هدف آمریکا و اروپا از مذاکرات عقب انداختن 20 ساله پیچ تاریخی ایران است، گفت: آمریکا می‌داند که در هر جایی به بن بست رسیده، پشت پرده دست‌های انقلاب اسلامی ایران وجود دارد.

جانشین قرارگاه خاتم الوصیا(ص) با بیان این مطلب که دو مکتب در دنیا داریم که برای مدیریت جهان برنامه دارند، گفت: این دو مکتب عبارت اند از عصاره مکاتب الهی شیعه و عصاره مکاتب شیطانی صهیونیسم است.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال معرفی اسلام آمریکایی به عنوان اسلام رحمانی هستند گفت: ایران عامل اصلی به بن بست رسیدن آمریکا در عرصه‌های مخلتف است.

ارسال نظرات