فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از دستگیری ناشر تصاویر کشتار حیات وحش در یکی از صفحات اینستاگرام به نام "شکارگاه 3121" خبر داد.
کد خبر: ۸۶۳۷۶۸۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، نقی میرزاکریمی، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران از دستگیری ناشر تصاویر کشتار حیات وحش در یکی از صفحات اینستاگرام به نام "شکارگاه 3121" خبر داد و گفت: این فرد اخیرا با سوء استفاده از نام پرسنل یگان حفاظت محیط زیست و منسوب کردن تصاویر شکار به آنان، موجبات تشویش اذهان عمومی را فراهم آورده بود چند روز پیش با همکاری پلیس فتا و یگان حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از اتهامات فرد مورد نظر، افترا به پرسنل یگان حفاظت محیط زیست است گفت: طی بررسی های صورت گرفته ظاهرا انگیزه سوء استفاده از نام پرسنل یگان حفاظت محیط زیست توسط این فرد، تنها جذب مخاطب بیشتر بوده است.

میرزاکریمی در خصوص صفحات دیگری که در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر کشتار گونه های مختلف حیات وحش اعم از حلال گوشت و حرام گوشت می کنند گفت: ردیابی گردانندگان صفحات دیگر آغاز شده است و به زودی نسبت به مسدود کردن این صفحات اقدام خواهد شد.

وی ادامه داد: پیگیری تخلفات فضای مجازی در زمینه حیات وحش چه کشتار و چه خرید و فروش با همکاری پلیس فتا به طور جدی در دستور کار یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است و بر اساس اولویت ها، با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت چنانچه در حال حاضر نسبت 10 صفحه و سایت اعلام جرم شده است و گردانندگانشان مورد پیگرد قانونی قرار گرفته اند.

 فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پاسخ به این سوال که آیا دستگیری و برخورد با گردانندگان این صفحات به تنهایی، میتواند گواهی بر پایان تخلفات در زمینه کشتار و خرید و فروش حیات وحش کشور باشد یا خیر گفت: خیر، اما از تحریک و تشویق افراد  به تخلفات شکار و صید جلوگیری و با که افرادی که قابل شناسایی باشند برخورد می شود، بعلاوه همه تصاویر هم مربوط به زمان حال و یک منطقه خاص نیست و بعضی از این تصاویر امکان دارد مربوط به سالهای گذشته و یا بصورت مجاز در گذشته که پروانه صادر می شده تصویر برادری شده و یا می تواند مربوط به کشفیات و یا تخلفاتی که در گذشته کشف شده باشد که قطعا پس از دستگیری گردانندگان این صفحات، تصاویر تخلفات منتشر شده توسط آنان مورد را بررسی قرار داده و با متخلفان با توجه به زمان و مکان انجام تخلف برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش بسیج، تصاویر منتشر شده از کشتار حیات وحش که تا چندی پیش در گروه های خصوصی در فضای مجازی انگیزه ای مضاعف برای به رخ کشیدن مهارت و قساوت در میان شکارچیان به وجود می آورد در ماه های اخیر صورت "عمومی" و در قالبی سازمان یافته تر، در یکی از صفحات اینستاگرام به آلبومی دردناک از تصاویر قلع و قمع حیات وحش کشور بدل شده است. مجموعه ای از تصاویر کشتار حیات وحش با ذکر مشخصات متخلف، محل تخلف و بعضا به همراه پلاک خودرو، که  نابودی گونه های در خطر انقراض کشور را با روشهایی غیر انسانی چون تعقیب با موتور، استفاده از نورافکن، استفاده از دستگاه مقلد صدا و ... به نمایش می‌گذارند و حکایت از وقت گذرانی خونین متمولانی دارند که با ادوات کشتار گران قیمت و اتومبیل‌های لوکس قلب حیات وحش کشور را نشانه رفته اند.

ارسال نظرات