عضو کارگروه فیلترینگ با بیان اینکه به وابستگی مردم به تلگرام توجه داریم، گفت: اما اگر تلگرام به خواسته‌ موجه ایران تمکین نکند به سرنوشت شبکه‌هایی که هم فیلتر نشدند و هم حذف شدند دچار می‌شود که تاکنون تلگرام تا حدی به خواسته‌های ایران توجه کرده است
کد خبر: ۸۶۳۷۷۴۵
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، سید محمدرضا آقامیری، در پاسخ به این سوال که در رای کارگروه فیلترینگ برای فیلتر نشدن تلگرام آیا این شبکه ملزم شده سرور خود را به ایران منتقل کند، اظهارداشت: اگر تلگرام سرور خود را به ایران نیاورد در رقابت با شبکه‌های اجتماعی دیگر حذف خواهد شد.

عضو کارگروه فیلترینگ افزود: تلگرام اکنون عمده‌ترین شبکه اجتماعی مورد توجه در ایران است و مردم بسیار به این شبکه وابسته هستند و ما نیز به این وابستگی مردم توجه داریم.

وی ادامه داد: از سوی دیگر تمامیت استقلالی ما نیز مورد نظر است. نمی شود که یک شبکه اجتماعی وابسته به یک کشور در ایران فعالیت کند و قوانین ما را رعایت نکند و به آنها اجازه فعالیت دهیم،در هیچ کشوری نیز چنین نیست.

آقامیری ادامه داد: تلگرام حتماً باید به خواسته‌های ما تمکین کند،در غیر این صورت مسدود نخواهد شد اما گرفتار سرنوشت شبکه‌های اجتماعی قبلی خواهد شد که هم فیلتر نشدند و هم حذف شدند. تمامی اعضای کارگروه فیلترینگ بر این مطلب تأکید دارند که همه شبکه‌های خارجی باید قوانین کشور ما را اجرا کند.

عضو کارگروه فیلترینگ تصریح کرد: عمده‌ترین مشکل شبکه‌های اجتماعی در ایران شبکه تلگرام است که این شبکه بسیار گسترش پیدا کرده و واقعاً نگران کننده است. اگر این شبکه به خواسته‌های ما توجه نکند کار برایش دشوار خواهد شد.

وی ادامه داد: این خواسته‌ها کاملاً منطقی است که بخشی از آنها به پلیس فتا مربوط می شود. گاهی جرم‌هایی در بستر تلگرام انجام می‌شود که شاکی و متهم دارد و زمانی که سرور در ایران نباشد قاضی باید به چه چیزی استناد کند و در نبود این امکان حقی ضایع خواهد شد.

آقامیری گفت: تاکنون تلگرام تا حدی به درخواست‌های ایران توجه کرده که امیدواریم این توجه بیشتر شود.

ارسال نظرات