خبرهای داغ:
معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین اشاره و عنوان کرد: دشت وسیع قزوین یکی از مهمترین بخش‌های کشاورزی این استان و کشور محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۷۷۷۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمدحسین امید معاون وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در مراسم افتتاحیه دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین اظهار کرد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین مقوله‌های مهم و ارزشمندی را به لحاظ نامگذاری و بین‌المللی بودن به خود اختصاص می‌دهد.

وی با اشاره به سیاست‌های اجرایی دولت تدبیر و امید در برنامه ششم توسعه در بخش دانشگاه‌‌ها بیان کرد: تقویت بخش‌های بین‌المللی دانشگاه‌ها و ایجاد دانشگاه‌های بین‌المللی در کشور از مهم‌ترین رویکردها و سیاست‌های این دولت است.

معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین دارای قدمت 30 ساله است و نیاز به توجه و اهمیت مسئولان دارد، ادامه داد: دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین با هدف آرمان‌های ارزشمند امام خمینی و دانشجویان تأسیس شده است که توجه به این آرمان‌ها یکی از مهمترین مقوله‌های این دانشگاه محسوب می‌شود.

امید، در بخش دیگری به ظرفیت‌های بخش کشاورزی و منابع طبیعی استان قزوین اشاره و عنوان کرد: دشت وسیع قزوین یکی از مهمترین بخش‌های کشاورزی این استان و کشور محسوب می‌شود.

وی توجه به ظرفیت‌های موجود در بخش‌های مختلف اعم از بخش کشاورزی و منابع طبیعی را امری لازم و ضروری دانست و مطرح کرد: ظرفیت‌های مناسب بخش کشاورزی و منابع طبیعی باید به خوبی مورد استفاده قرار بگیرد که ارتباط دانش و تحصیلات دانشگاهی با بخش کشاورزی نسبت به یکدیگر حمایت قابل توجهی را در استفاده از این ظرفیت‌ها به همراه دارد.

معاون وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در زمان تأسیس دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین قرار بر این شد تا تعداد دانشجویان بسیاری در آن حضور داشته باشند که این امر محقق نشده و نیاز به توجه مردم و مسئولان است.

امید، با بیان اینکه در حال حاضر اهداف اولیه بسیاری از دانشگاه‌ها دنبال نشده است، اضافه کرد: باور داریم که بسیاری از رشته‌های تحصیلی دانشگاهی می‌تواند در حل مشکلات استان‌ها مؤثر عمل کند که دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین از این قاعده مستثنی نیست.

1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها