دبیر انجمن دیده بان طبیعت سبز:

درختکاری ریشه در هویت تاریخی مردم اردبیل دارد

صادق پناهی با اعلام اینکه برنامه درختکاری آخرین برنامه مهم سال ماست از احیای سنت حسنه درختکاری که ریشه در هویت تاریخی مردم اردبیل دارد خبرداد.
کد خبر: ۸۶۳۷۸۴۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سرعین، صادق پناهی، دبیر انجمن دیده بان طبیعت سبز گفت: سال جاری در شرایطی رو به پایان است که فکر می کنیم نمره خوبی از اقداماتی که در این سال انجام داده ایم گرفته ایم اگر در نظر بگیریم که در دهه هشتاد یکی از رتبه های نخست تخریب محیط زیست در کشور بوده ایم.

وی افزود: همایش محل دپوی زباله شهرستان نیر نخستین برنامه ما در سال جاری بود که هدف آن نشان دادن درک بهتری از مشکلاتی بود که در نتیجه دفن غیر اصولی زباله پدید آمده است.

پناهی تاکید کرد: تشکیل اتاق فکر محیط زیستی استان که ابتدا زیر نظر استانداری اداره می شد و در حال حاضر در قالب اتاق های فکر استان در حال فعالیت است از دیگر اقدامات مهمی بود که تاکیدی بر لزوم نگاه تخصصی در جامعه است.

وی تصریح کرد: خوشحالیم که امسال فرصتی دست داد تا میزبان بخشی از فعالان محیط زیست در استان اردبیل باشیم که در همایشی ملی در جنگل فندقلو گردهم آمدند تا با اعتراض به تخریب منابع طبیعی در گردنه حیران اعتراض کنند و نشان دهند که مسائل محیط زیستی فرا استانی است.

پناهی خاطر نشان ساخت: پاکبانان محرم نیز به عنوان کاری مشترک با شهرداری اردبیل توانست به قدر کافی برای اردبیل افتخار آفرین باشد.

وی بیان کرد: همکاری با واحدهای دانشگاهی در تولید پایان نامه های محیط زیستی همچنین همراهی با واحدهای تحقیقاتی بخش قابل افتخار فعالیت های سال جاری ما بوده است.

این فعال محیط زیست با اشاره به جمع آوری صد امضا برای اعتراض به تخریب گردنه حیران توسط فعالان محیط زیست اردبیل و همچنین اعتراض به تخریب آق داغ در رسانه ملی بیان کرد: حساسیت به مسائل محیط زیستی در اردبیل همیشه در پایین ترین وضعیت قرار داشت در حالی که در حال حاضر همه می خواهند کاری برای محیط زیست بکنند که این نویدی بر شکل گیری یک جنبش محیط زیستی در استان است که لازم است درست مدیریت شود.

دبیر انجمن دیده بان طبیعت سبز با اعلام اینکه برنامه درختکاری آخرین برنامه مهم سال ماست از احیای سنت حسنه درختکاری که ریشه در هویت تاریخی مردم اردبیل دارد در قالب این طرح خبر داد که طی چند ماه اخیر جلسات متعددی برای آن برگزار شده است و جزئیات آن به اطلاع مقام عالی استان نیز رسیده است که به زودی طی خبری مشترک جزئیات آن اعلام خواهد شد.

ارسال نظرات