محمد گلریز در نشست خبری "مدرسه عشق":

سیل موسیقی مبتذل با محتوای مستهجن گریبانگیر این هنر شده است/ جای خالی کنسرت های ملی و انقلابی در جشنواره موسیقی فجر

محمد گلریز گفت: در این رابطه رسانه های دیداری، شنیداری، تصویری و بانیان اصلی فرهنگی کشور کاری نمی کنند و سیل هنرهای مبتذل موسیقی با محتوای مستهجن گریبانگیر این هنر شده است جشنواره موسیقی فجر که باید معرف انقلاب باشد خالی از کنسرت های ملی و انقلابی است و این یک نقص بزرگ و درهم ریختگی در مورد موسیقی فجر را نشان می دهد.
کد خبر: ۸۶۳۷۸۸۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، محمد گلریز در نشست خبری مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی، هنری "مدرسه عشق" که صبح امروز با حضور هنرمندان انقلابی و جمعی از اصحاب رسانه در حوزه هنری برگزار شد گفت: هدف از برگزاری این جشنواره ایجاد فرصتی مناسب برای نمایش آثار فاخر هنرمندان پیشکسوت و جوان در سراسر کشور در رابطه با موسیقی مقاومت و بسیج است.

وی افزود: ما باید با کارهای موسیقایی خوب و ارزشمند سطح فرهنگی و هنری بسیجیان کشور را ارتقاء داده و به این وسیله توان مقابله خود را با آهنگ های مبتذل و خارجی بالا برده و به موسیقی ارزشی کشور بپردازیم.

سیل موسیقی مبتذل با محتوای مستهجن گریبانگیر این هنر شده است/ جای خالی کنسرت های ملی و انقلابی در جشنواره موسیقی فجر

گلریز با اشاره به اینکه در حال حاضر موسیقی بسیار اثرگذارتر از کارهای هنری دیگر است گفت: در این رابطه رسانه های دیداری، شنیداری، تصویری و بانیان اصلی فرهنگی کشور کاری نمی کنند و سیل هنرهای مبتذل موسیقی با محتوای مستهجن گریبانگیر این هنر شده است.

وی با انتقاد از جشنواره موسیقی فجر گفت : جشنواره موسیقی فجر که نام آن باید معرف انقلاب باشد متاسفانه خالی از کنسرت های مقاومت انقلاب و بسیج است که این یک نقص بزرگ و درهم ریختگی در مورد موسیقی فجر است.

گلریز افزود: متاسفانه از بعضی افرادی که در فتنه 88 با رسانه های معاند مصاحبه هایی کرده و با فتنه گران همراه شده بودند دعوت کردند که در اثر فشار مردم آنها را حذف کردند.

وی تصریح کرد: موسیقی فجر یعنی موسیقی ای که اجرای آن یاد و خاطره فجر و انقلاب اسلامی را در اذهان عمومی زنده کند مسئولان بلند پایه فرهنگی کشور به ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید به این مسئله بپردازند.

سیل موسیقی مبتذل با محتوای مستهجن گریبانگیر این هنر شده است/ جای خالی کنسرت های ملی و انقلابی در جشنواره موسیقی فجر

وی یادآور شد: در بخش موسیقی 600 اثر به دبیرخانه ارسال شده و توسط هیأت انتخاب 100 اثر به هیأت داوران تحویل داده شده است هیأت داوران در 4 بخش آوای انقلابی 18 اثر، در بخش مداحی و تواشیح 16 اثر، در بخش سرود جمعی 12 اثر و در بخش نماهنگ 20 اثر را انتخاب کرد.

'گلریز در خاتمه گفت: حدود 100 سکه طلا برای برترین های این جشنواره و برای بخش های نوآوری و ابتکارات نیز سفر عتبات عالیات در نظر گرفته شده است.

ارسال نظرات