" ساخت مجتمع نگهداری زنان و دختران آسیب‌پذیر در اراک"
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: بهزیستی استان مرکزی به 70 هزار مددجو به شکل مستقیم خدمات رسانی می‌کند.
کد خبر: ۸۶۳۷۹۳۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی بهروز رفیعی در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به رویکرد سازمان بهزیستی اظهار داشت: رویکرد بهزیستی در دولت یازدهم توانمندسازی مددجویان تحت حمایت است.

وی افزود: خدمات سازمان بهزیستی شامل همه افراد جامعه می‌شود یک بخش از خدمات شامل تست‌های غربالگری در بحث شنوایی، تنبلی چشم، ارائه خدمات مشاوره ژنتیک بوده که این خدمات برای تمام شهروندان ارائه می‌شود و بخش دیگر که جامعه هدف سازمان را نیز در برمی‌گیرد شامل ایتام، معلولین، زنان سرپرست خانوار، سالمندان و معتادان بهبودیافته است.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: در بحث ارائه خدمات به جامعه هدف 70 هزار نفر به شکل مستقیم تحت حمایت سازمان قرار دارند و خانواده‌های این افراد بیش از 117 هزار نفر را در برمی‌گیرد که خدمات را به شکل غیرمستقیم از سازمان دریافت می‌کنند.

رفیعی با اشاره به ارائه خدمات مراکز نگهداری سالمندان تحت نظارت این سازمان گفت: مراکز سالمندان در سطح استان برای افراد مجهول‌الهویه و ناتوان تاسیس شده که متأسفانه افراد دارای فرزند و خانواده در این مراکز بیشتر به چشم می‌خورند.

وی افزود: یک مرکز نگهداری روزانه در شهرستان اراک برای سالمندان تعبیه شده که بیشتر خدمات توان‌بخشی، آموزشی و رفاهی را به افراد جامعه هدف ارائه می‌دهد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: برای معلولان دارای اختلالات رفتاری 4 مرکز در سطح استان وجود داشته که از این افراد نگهداری می‌کنند.

رفیعی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و رفع این مشکلات گفت: با توجه به چند علتی بودن برخی از مشکلات اجتماعی شناسایی و رفع این آسیب‌ها با مشکلات و چالش‌های بسیار جدی مواجه بوده که نیازمند کمک سایر دستگاه‌ها هستیم، به شکلی که شاهد افزایش آمار طلاق هستیم و این مسئله چند علیتی بوده و تنها اقدامات بهزیستی نمی‌تواند مثمرثمر باشد.

وی افزود: متاسفانه در برخی استان‌ها آمار حکایت از این دارد که 40 درصد طلاق‌ها به صورت توافقی انجام شده و استان مرکزی نیز وضعیت مطلوبی را در این زمینه ندارد، به دلیل چند علتی بودن این مهم تمام دستگاه‌ها در زمینه رفع این مشکل باید ورود کنند و با فرهنگ سازی در راستای ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی از ورود انحرافات اخلاقی ایجاد شده جلوگیری کنند.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: از نظر رشد طلاق در استان جزو 15 استان کشور هستیم، از نظر تعداد زنان و دختران آسیب دیده وضعیت استان نگران کننده نیست، اما شاهد یک رشد در این بحث هستیم که ایجاد خانه‌های امن برای این افراد باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه تصمیم گرفته شد که شهرداری در ارائه محل ساخت این مکان، علوم پزشکی در مورد انجام تست‌های آزمایشگاهی، بهزیستی و استانداری و کمیته امداد برای بحث تغذیه باید گام بردارند تا شرایط برای بازگشت این افراد به جامعه مهیا شود.

رفیعی ادامه داد: تاکنون دانشگاه علوم پزشکی جسته و گریخته در این زمینه فعالیت داشته، بهزیستی نیز برای این دسته از زنان و دختران بی‌سرپناه محلی را آماده کرده که فقط شب‌ها پذیرای این افراد هستند ولی در طول روز این افراد در سطح جامعه رها هستند که مشکلات بعدی را به دنبال دارد.

وی افزود: در بحث اعتیاد آمار کشور و به تبع آن آمار استان بالا بوده که در زمینه کاهش آمار باید از پیشگیری و آموزش استفاده شود تا بتوانیم این بلای خانمان‌سوز را در استان ریشه‌کن کنیم، آنچه در اداره کل بهزیستی به عنوان الگوی توانمندسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی تصریح کرد: تعدادی شیرخوارگاه در استان تحت نظارت بهزیستی وجود داشته که متاسفانه از هر 10 کودک 5 نفر از آنها از پدر و مادران ایدزی متولد شده‌اند که در بحث درمان هزینه‌هاب بالایی را طلب می‌کنند که نیاز به همکاری و تعامل دستگاه‌های دیگر در این بخش است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات