خبرهای داغ:
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان گفت: توانمند‎سازی جامعه برای انتخاب اصلح از وظایف خطیر دانشگاه‎ها است.
کد خبر: ۸۶۳۸۰۰۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، علی اصغر طهماسبی عصر امروز در نهمین جلسه دانشجویی شورای تامین استان گلستان اظهار کرد: برای تحقق مشارکت حداکثری و با توجه به جمعیت دانشجوی استان که همگی واجد شرایط رأی دادن هستند، از دانشگاههای استان انتظار داریم در فضایی به دور از حاشیه و با رعایت مرّ قانون، شور و نشاط انتخاباتی ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: انتخابات برای ما یک موضوع ملی و مهمی است که همه مجموعهها به ویژه دانشگاهها نسبت به آن مسئولیت دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: دانشگاهها باید شور انتخاباتی را به یک شور و نشاط آگاهانه و علمی تبدیل کنند و به تقویت آگاهی، نگاه عقلی و علمی به مقوله انتخابات بپردازند.

رئیس ستاد انتخابات استان ادامه داد: وظیفه دانشگاهیان و اساتید این است که با ارائه تحلیلهای علمی و زمینهسازی گفتگوهای عالمانه و دانشگاهی، نگاه جامعه به انتخابات را ارتقاء دهند و مردم و شهروندان را برای انتخاب اصلح آماده کنند.

طهماسبی توانمند سازی جامعه برای انتخاب اصلح را وظایف خطیر دانشگاهها در ایام انتخابات برشمرد.

وی افزود: اساتید دانشگاه و دانشجویان به عنوان گروههای مرجع و مورد اعتماد مردم نقش تعیین کنندهای در انتقال پیام دولت به جامعه برای مشارکت حداکثری در انتخابات دارند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری گلستان یادآور شد: دانشگاهیان همواره نقش کلیدی، مهم و سرنوشت سازی در سپهر سیاسی کشور به عهده داشته اند و این مهم را در رویدادهای مختلف تاریخی از 16 آذر 42 تا مبارزه با رژیم پهلوی، پیروزی انقلاب و ... بارها به اثبات رسیده است.

طهماسبی گفت: دانشگاهیان می توانند علاوه بر علم پژوهی و کمک به مسیر توسعه کشور، با بصیرت و بینش سیاسی خود، در تأیین سرنوشت کشور نقش کلیدی داشته باشند.

رئیس کمیسیون دانشجویی استان در پایان با تأکید بر ارج نهادن مسئولین دانشگاهها به کانون ها، انجمن ها و تشکل های دانشجویی خاطرنشان کرد: اهمیت دادن به این تشکل ها باعث خواهد شد تا دانشجویان ما کمتر در معرض آسیب های اخلاقی و اجتماعی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها