محسن بهرامی ارض‌اقدس تصریح کرد: برقراری سوئیفت هم امکانپذیر شده و هم برقرار نشده است. امکان باز کردن ال.سی در گذشته نیز توسط بانک واسطه وجود داشت
کد خبر: ۸۶۳۸۰۰۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، روزنامه جام جم نوشت: محسن بهرامی ارض‌اقدس، مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور تصریح کرد: برقراری سوئیفت هم امکانپذیر شده و هم برقرار نشده است.

این مقام دولتی افزود: منع قانونی برای اتصال بانک‌های ایرانی به بانک‌های بین‌المللی برداشته شده و می‌توانند نقل و انتقال پول را براحتی انجام دهند، اما در واقع برقراری بین بانکی منوط به این است که بانک مقصد پذیرش داشته باشد.

بهرامی ارض‌اقدس اضافه کرد: این‌که اکنون عنوان می‌شود چند هزار ال.‌سی در روز رفع تحریم‌های بانکی انجام شده، حقیقت دارد، اما امکان باز کردن ال.سی در گذشته نیز توسط بانک واسطه وجود داشت و باز کردن ال.‌سی در شرایط فعلی نیز از این شرایط مستثنا نیست.

مشاور معاون اجرایی رئیس‌جمهور ادامه داد: برای برقراری سوئیفت باید بسترهای لازم فراهم شود و بانک‌هایی که قصد دارند با هم مبادلات پولی داشته باشند، باید از عملکرد هم باخبر باشند تا حواله صادر کنند که اکنون این کار از طرف بانک‌های خارجی با احتیاط بیشتری انجام می‌شود.

ارسال نظرات