هشدار یک نماینده مجلس نسبت به بروز کردن سرورهای بانک مرکزی؛

جلوی ورود "اینتل" آمریکا را به ایران بگیرید/ درز و سرقت اطلاعات نگران کننده است

بیگی در واکنش به خبری مبنی بر اینکه بانک مرکزی در راستای ساماندهی مبادلات بانکی، تفاهم نامه همکاری با شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی "اینتل" به امضا رسانده گفت: بانک مرکزی مراقبت باشد.
کد خبر: ۸۶۳۸۰۱۱
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، روح الله بیگی نماینده مجلس، در واکنش به انتشار خبری مبنی بر  اینکه بانک مرکزی در راستای ساماندهی مبادلات بانکی، تفاهم نامه همکاری با شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی "اینتل" به امضا رسانده است، گفت: بانک مرکزی باید مراقبت های لازم جهت جلوگیری از سرقت اطلاعات بانکی را انجام دهد و نسبت به این موضوع هوشیار و حساس باشد که ما نسبت به درز اطلاعات هشدار می دهیم.

نماینده مردم میاندوآب، تکاب و شاهین دژ در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه امنیت اطلاعات یکی از موارد مهم درحوزه پدافند غیرعامل است، افزود: بنابراین، چنانچه موضوع همکاری مشترک بانک مرکزی  و شرکت "اینتل" اجرایی شود، از هم اکنون باید نسبت به درز و سرقت اطلاعات محصور در گستره بانک مرکزی به مجامع بین المللی نگران بود.

بیگی ئیلانلو با تاکید بر اینکه در صورت همکاری مشترک باید تمهیدات لازم در زمان اجرا اندیشیده شود، ادامه داد:یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری در پساتحریم مسئله نفوذ است که با این همکاری امکان دستیابی و سرقت اطلاعات فراهم می شود که ضرورت مراقبت بیشتر از سوی ارگان های امنیتی و بانک مرکزی را می طلبد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  نخبه ها و استعدادهای جوان جامعه، شامل نخبگان سنتی، اقتصادی و سیاسی توان ویژه و برجسته ای در حفظ یا براندازی نظم موجود یا ایجاد طرح و سازمانی نو دارند، تصریح کرد: توجه به نخبگان و استعدادهای برتر جامعه امری مهم و کوتاهی در این زمینه مسیر و حرکت جامعه را با کندی روبرو می سازد، که در زمینه به روز کردن سیستم ها و سرورها می توان از این ظرفیت ها بهره برد.

اخبار منتشر شده مبنی بر این است که بانک مرکزی در راستای ساماندهی مبادلات بانکی، یک تفاهم نامه همکاری با شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی "اینتل" به امضا رسانده است.

شرکت "اینتل" در سال ۱۹۶۸ توسط "رابرت نویس" و "گوردون مور" در آمریکا راه‌ اندازی شده است.

بر اساس این گزارش ، در این تفاهم نامه که ظاهرا به ایجاد یک شرکت مشترک  منتهی خواهد شد، قرار شده  تا سهم بانک مرکزی  و شرکت "اینتل" به ترتیب هریک 40 درصد و بخش خصوصی هم  20 درصد سهم داشته باشد.

به نظر می رسد، نیت طرفین از امضای چنین تفاهم نامه‌ای ، ایجاد همکاری مشترک بر محوریت مواردی چون "ساماندهی تبادلات  بانکی"، "به روز رسانی سامانه شاپرک" و" تجهیز سرورهای بانک مرکزی" باشد.از قرار معلوم، شرکت تجهیزات رایانه‌ای آمریکایی "اینتل" در زمینه تولید سخت‌افزارهای رایانه ای  و تلفن همراه و انواع ریزپردازنده‌ها و واحدهای پردازش گرافیکی و سامانه‌های نهفته فعالیت می‌ کند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار