رسیدن به سن تکلیف انسان را وارد مرحله جدیدی از زندگی می کند و مسئولیت پذیری در این دوران بیشتر می شود.
کد خبر: ۸۶۳۸۰۳۷
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر در مراسم جشن تکلیف ۷۰۰دانش آموز دختراین شهرستان ابهر گفت: رسیدن به سن تکلیف انسان را وارد مرحله جدیدی از زندگی می کند و مسئولیت پذیری در این دوران بیشتر می شود.

موسی رضایی افزو: رسیدن به سن تکلیف انسان را وارد مرحله جدیدی از زندگی می کند و مسئولیت پذیری در این دوران بیشتر می شود.

وی با اشاره به این که سن تکلیف برای دختران ۹سال قمری و برای پسران ۱۵سال قمری است افزود: توکل به خدا در امور و احترام به والدین و معلمان موجب سعادت دنیوی و اخروی انسانها می شود که در تعالیم دین مبین اسلام نیز بر آن تاکید شده است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر از دانش آموزان مکلف خواست تا از این پس در انجام امور دینی و رعایت مسائل شرعی کوشا بوده و دستورات خداوند را انجام دهند.

رضایی نقش والدین در تربیت فرزندان را بسیار با اهمیت دانست و گفت: والدین به عنوان الگوهای عینی رفتاری می‌توانند فرزندان خود را به شناخت هر چه بیشتر هدایت کنند.

گفتنی است که تعداد ۷۰۰دانش آموز دختر مقطع ابتدایی رسیدن به سن تکلیف خود را در مصلی نمازجمعه جشن گرفتند تا با خاطره ای به یادماندنی وارد مرحله جدیدی از زندگی خود شوند.

اجرای سرود توسط دانش‌آموزان‌، دکلمه‌خوانی، اقامه نماز جماعت و قرائت سوگندنامه به صورت دسته جمعی از دیگر برنامه‌های اجرایی در این مراسم بود.

لازم به ذکر است مراسم جشن تکلیف ۷۰۰دانش آموز دختر با حضور رضایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان ابهر، مسگر جماعت معاون پرورشی و تربت بدنی وجمعی از مسئولین در محل مصلای نماز جمعه ابهر برگزار شد.

ارسال نظرات