استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمبود نقدینگی مهمترین مشکل و دلیل رکود واحدهای صنعتی و تولیدی این استان است.
کد خبر: ۸۶۳۸۰۹۹
|
۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
سید موسی خادمی روز دوشنبه در نشست با جمعی از تولیدکنندگان و صنعتگران کهگیلویه و بویراحمد افزود: رفع مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به طور جدی در دستور کار دولت تدبیر و امید است و اقدام های لازم نیز برای رونق و بازگشت مجدد آنها به چرخه تولید انجام می شود.
وی بیان کرد: هدف دولت یازدهم از تدوین و اجرای قانون رفع موانع تولید حل مشکلات صنعتی و برگشت مجدد کارخانه ها و واحدهای راکد و نیمه فعال به چرخه تولید است.
خادمی اظهار کرد: با اجرای این قانون در کهگیلویه و بویراحمد 28 واحد تولیدی راکد این استان در دو سال گذشته فعال و زمینه اشتغال 360 نفر فراهم شد.
وی عنوان کرد: فعالیت مجدد واحدهای صنعتی و تولیدی راکد کهگیلویه و بویراحمد و به روز شدن آنها موجب کاهش نرخ بیکاری و افزایش حجم صادرات این استان می شود.
خادمی ابراز داشت: تعامل و همکاری بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد با واحدهای صنعتی و تولیدی راکد و نیمه فعال این استان که نیازمند تسهیلات، سرمایه در گردش و دوره استمهال هستند مطلوب است.
وی افزود: تاکنون مشکلات بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی کهگیلویه و بویراحمد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان مطرح و تصمیم های لازم نیز در مورد آنها گرفته شده که عملکرد ستاد تسهیل استان در این زمینه رضایت بخش بوده است.
خادمی بر لزوم هماهنگی و تلاش هر چه بیشتر دستگاه های اجرایی، بانک های عامل و صاحبان طرح های تولیدی کهگیلویه و بویراحمد برای حل مشکلات واحدهای صنعتی این استان تاکید کرد.
کهگیلویه و بویراحمد 740 واحد صنعتی دارد که از این تعداد حدود 500 مورد فعال است.
ارسال نظرات