‌قائم‌مقام وزیر راه در امور بین‌الملل از آغاز همکاری شرکت‌های خدمات بیمه‌‌ای بین‌المللی با ایران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: توافقاتی با شرکت‌های مطرح ارائه خدمات بیمه‌ای در حال انجام است که می‌تواند زمینه همکاری خدمات بیمه‌ای را به شکل نوین در ایران فراهم کند.
کد خبر: ۸۶۳۸۱۷۶
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، اصغر فخریه کاشان امروز در همایش توسعه صنایع هوایی و فرودگاهی ایران‌ با اشاره به تمایل شرکت‌های خارجی به همکاری با ایران در صنعت هوانوردی بیان کرد: برای کشورهای دنیا زمینه‌های‌ زیادی در همکاری با صنعت هوانوردی ایران وجود دارد که یکی از این بخش‌ها سرمایه‌گذاری است.

وی ادامه داد: شرکت‌ها‌ی سرمایه‌گذار قابلیت سرمایه‌گذاری را در بخش‌های مختلف صنعت هوانوردی اعم از تأسیس ایرلاین و توسعه فرودگاه‌ها دارند.

فخریه کاشان افزود: قوانین و مقررات برای سرمایه‌گذاری در ایران تابع قانون سرمایه‌گذاری خارجی است و همه خدماتی که توسط دولت به سرمایه‌گذاران داده می‌شود بر مبنای این قانون خواهد بود.

وی با بیان این‌که تأمین مالی پروژه‌ها یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران است، گفت: شرکت‌های بیمه‌ای ECA در زمینه خدمات بیمه‌ای و مالی فعالیت دارند که پیش از تحریم‌ها ارائه خدمات بیمه‌ای در ایران را به روش سنتی و قدیمی اجرا می‌کردند اما با برداشته شدن تحریم‌ها توافقاتی با شرکت‌های ارائه خدمات بیمه‌ای از ژاپن٬ هند٬ فرانسه٬ سوئیس٬ اتریش٬ روسیه و برخی دیگر کشورها صورت گرفت که می‌تواند زمینه همکاری خدمات بیمه‌ای به شکل مدرن را در ایران فراهم کند.

قائم وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: طی مذاکراتی که صورت گرفت به زودی خدمات بیمه‌ای بین‌المللی برای تأمین مالی پروژه‌ها تعریف می‌شود.

فخریه کاشان توسعه زیرساخت‌های صنعت هوانوردی را از دیگر بخش‌های قابل سرمایه‌گذاری در ایران معرفی کرد و افزود‌: لیزینگ یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری است که می‌توان از طریق آن هواپیما را به صورت اجاره به شرط تملیک خریداری کرد؛ در دنیا شرکت‌های بسیاری در این زمینه فعالیت دارند و ناوگان ایرلاین‌های بین‌المللی را تأمین می‌کنند.

وی افزود: در واقع روش سرمایه‌گذاری BLT (ساخت-اجاره-انتقال) یکی دیگر از روش‌های سرمایه‌گذاری در توسعه زیرساخت‌ها است که سرمایه‌گذار بعد از ساخت٬ پروژه مربوط به آن را تا زمان استهلاک سرمایه خود به خریدار اجاره می‌دهد.

ارسال نظرات