خبرهای داغ:
رئیس سازمان انرژی اتمی:

ملت ایران ملتی پرافتخار از سلاله سلمان فارسی است

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: ملت ایران ملتی پرآوازه، پرافتخار و از سلاله سلمان فارسی است و خداوند اراده فرموده که در عصر حاضر که انسان در حیرانی سیر می‌کند.
کد خبر: ۸۶۳۸۲۳۹
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی اکبر صالحی در همایش فرصت‌های پس از برجام و تجلیل از دانشمند فرزانه هسته‌ای که در ورزشگاه الغدیر برگزار شد، اظهار کرد: حضور در جمع مردم رشید و بزرگ استان قزوین برای بنده افتخار است و جای شکرگزاری دارد.

وی با اشاره به دوران جنگ تحمیلی افزود: در دوران جنگ تحمیلی وقتی که آژیر اعلام خطر به صدا درمی‌آمد برخی از مردم را ترس و نگرانی فرامی‌گرفت اما امروز صدای بلند عزت، افتخار و اقتدار ملت ایران در جهان طنین‌انداز شده است، زیرا با انقلاب خود با خداوند عهد و پیمان بستند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اضافه کرد: ملت ایران با انقلاب خود اراده کرده و بر عهد و پیمان خود ایستادند بنابراین خداوند متعال نیز وعده پشتیبانی از ملت ایران را داد و فرمود «نگران نباشید».

صالحی ادامه داد: امروز ما در میان آتش قرار داریم اما همچون داستان حضرت ابراهیم (ع) خداوند بزرگ اراده کرده که ایران گلستان باشد اما اگر در بستر اسلام حرکت نمی‌کردیم و شالوده حکمرانی ما مبتنی بر ولایت‌ فقیه نبود، این مهم محقق نمی‌شد.

وی عنوان کرد: ملت ایران ملتی هستند که مشمول آیات شریفه «خداوند هیچ ملتی را تغییر نمی‌دهد مگر اراده‌ای در آن ملت ایجاد شود» و «به ریسمان الهی چنگ زنید»، هستید که این چنین مقتدرانه توانستید جنگ تحمیلی و اقتصادی را علیرغم تمام فشارهایی که بر شما وارد شد، پشت سر بگذارید و در نبرد دیپلماسی پیروز و مقتدر شوید.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران تصریح کرد: ملت ایران ملتی پرآوازه، پرافتخار و از سلاله سلمان فارسی است و خداوند اراده فرموده که در عصر حاضر که انسان در حیرانی سیر می‌کند، ملت ایران انقلاب کرده و دین خود را از محجوریت خارج کند.

صالحی ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری همایش گفت: گروه مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تعدادی از افرادی بودند که در رسانه‌ها ظاهر شدند و تعدادی از آنان که سرباز گمنام هستند، ظاهر نشدند و شاید نام آنان را نیز مردم نشنیده باشند اما بار سنگین این مذاکرات بر دوش سربازان گمنام بود.

وی بیان کرد: در این مذاکرات ایران با تمام متخصصان و کارشناسان هسته‌ای خود حضور پیدا می‌کردند بنابراین باید پاسخ منطقی برای آنان می‌داشتیم زیرا عرصه تاخت و تاز علم در چارچوب حفظ اقتدار کشور بود.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: کشور ایران مذاکره‌کنندگان فراوانی داشت که چه بسا مقتدرتر و توانمندتر بودند اما خداوند متعال توفیق داد در این برهه از زمان بتوانیم به ملت ایران خدمت کنیم.

وی در ادامه گفت:  استان زرخیر قزوین یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی و هنری کشور به شمار می‌رود و با نگاهی به فهرست شخصیت‌های برجسته این استان بر هر کسی آشکار می‌شود که قزوین همواره خواستگاه بزرگان ایران زمین بوده است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه استان قزوین یکی از پایگاه‌های دفاع از مکتب اهل بیت (ع) و دژی مستحکم در برابر ظهور انحرافات عقیدتی بوده است، عنوان کرد: این استان همچنین در پرورش رجال کاردان و شجاع از کارنامه درخشانی برخوردار است و بی‌گمان نام شهیدان رجایی و بابایی و دیگر شهدای والامقام از حافظه تاریخی ملت قدرشناس ایران زدوده نمی‌شود.

صالحی خطاب به نسل جوان کشور تصریح کرد: جوانان میهن اسلامی باید به این مهم توجه داشته باشند که جهت و ماهیت علم‌اندوزی در فرهنگ اسلامی با دیگر مکاتب رایج در جهان امروز متفاوت است.

وی گفت: از سال‌های پایانی قرن نوزدهم میلادی تاکنون یک رقابت نفس‌گیر برای سوءاستفاده از دستاوردهای علمی و ساخت تسلیحات ویرانگر در جهان ایجاد شده که دلیل اصلی آن را باید در میان قطع پیوند علم و معنویت جستجو کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با اشاره به اینکه دین بدون علم به جهالت می‌گراید، بیان کرد: از این منظر باید قدردان انقلاب باشیم زیرا در این نظام علم و دین را باهم می‌خواهیم و دین، جهت و علم سرعت را به همراه دارد.

صالحی خاطرنشان کرد: هنگامی که در این پیوند مبارک انقطاع ایجاد شود محصول علم جهنمی می‌شود اما در این میان ملت تمدن‌ساز ایران به یمن آموزه‌های اسلام از بسیاری آسیب‌ها مصون می‌مانند.

وی تشریح کرد: امروز مفتخریم که به یک پیروزی بزرگ در صحنه بین‌المللی دست پیدا کرده‌ایم و ایران اسلامی اکنون بر سکوی یک جهش تاریخی قرار گرفته است.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران با تأکید بر اینکه وظیفه ما است تا بسترسازی مناسبی برای استفاده بهینه از این فرصت تاریخی فراهم کنیم، یادآور شد: تمام مسئولان، دانش‌آموزان و دانشجویان باید خود را برای نقش‌آفرینی در این فضای جدید آماده کنند و شرایط اصلی موفقیت در این عرصه همدلی، همزبانی و هوشیاری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار