مهدی احمدی گفت: برای حمایت از کشاورزانی که در اثر خشکسالی و حوادث غیر مترقبه دچار خسارت شده اند بازپرداخت تسهیلات پرداختی آنها به مدت یک تا سه سال تمدید می شود.
کد خبر: ۸۶۳۸۲۵۵
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، مهدی احمدی در جلسه بیمه محصولات کشاورزی در نیر افزود: برای ترغیب کشاورزان به بیمه محصولات کشاورزی باید تلاش شود.
او بر لزوم تدوین برنامه پنج ساله توسعه هر اداره تاکید کرد و گفت: هر ارگان اداری شهرستان نیر باید در کارگروههای خود برنامه پنج ساله توسعه تهیه و ارائه کند.
وی اظهار کرد: به زودی کارگروههای تخصصی در این شهرستان فعال شده و به عنوان موتور حرکت توسعه منطقه قابلیت ها ، پتانسیل ها و ظرفیت ها و مشکل مهاجرت توسط کارشناسان را مطالعه می کنند تا رشد منفی مهاجرت در این منطقه مهار شود.
احمدی همچنین به استمهال بیش از 40 میلیارد ریالی وام های کشاورزان نیری اشاره کرد و افزود: اجرای مصوبه هیات وزیران مبنی بر استمهال وام های کشاورزان خسارت دیده در این شهرستان با هدف حمایت از کشاورزان با جدیت دنبال می شود.
وی اظهار کرد: بر اساس بند ج و د تبصره 11 قانون بودجه سال 94 کل کشور و آیین نامه اجرایی هیات وزیران پیش بینی کرده برای حمایت از کشاورزانی که در اثر خشکسالی و حوادث غیر مترقبه دچار خسارت شده اند تسهیلات پرداختی مدت یک تا سه سال تمدید شود.
فرماندار نیر افزود: بر اساس این آیین نامه خسارت وارده به کشاورزان باید به تایید کارگروه کشاورزی شهرستان نیر برسد و بانک های عامل هم موظف شده اند نسبت به تمدید تسهیلات کشاورزان اقدام کنند.
احمدی شغل عمده مردم شهرستان نیر را کشاورزی دانست و گفت: خشکسالی و سرما خسارت فراوانی به محصولات کشاورزی وارد کرد و این موضوع موجب کاهش راندمان تولید و سرانه درآمدی کشاورزان شد.
وی در زمینه کمبود سبوس و بذر گواهی شده در نیر افزود: پیش تر سهم شهرستان از سبوس 200 تن بود که به 85 تن کاهش یافته و با پیگیری این کارگروه این کمبود جبران شده است.
سرپرست فرمانداری نیر همچنین با اشاره به ضرورت اجرای برنامه های اقتصادی مقاومتی گفت: راه اندازی صنایع تبدیلی کشاورزی و دامداری در اولویت برنامه ریزی ها قرار گرفته است
او بیان کرد: 21 طرح سرمایه گذاری صنایع تبدیلی برای این شهرستان پیش بینی شده و از سال آینده با فراهم کرده زیرساخت ها اجرا و بهره برداری خواهد رسید.

ارسال نظرات