سرگروه حلقه صالحین شهید "مرتضی آوینی" ناحیه مقاومت کمیجان:

دشمن به دنبال تغییر باورهای دینی است/ورزش پهلوانی در ترویج فرهنگ دینی بین جوانان تاثیرگذار است

توجه به اخلاق پهلوانی در ورزش با فرهنگ ایرانیان عجین شده که در ترویج فرهنگ دینی و اخلاق ورزشی در بین جوانان تاثیر بسزایی دارد.
کد خبر: ۸۶۳۸۲۶۰
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
خسروبیگی در گفت‌وگو با خبرگزاری بسیج استان مرکزی، با اشاره به حضور خود در فعالیت‌های بسیج اظهار داشت: از سال 86 افتخار عضویت در بسیج را دارم و مدت 4 سال است که به عنوان سرگروه حلقه قدمی کوچک در افزایش آشنایی سایر اعضای حلقه شهید "مرتضی آوینی" برمی‌دارم.

وی افزود:یکی از ویزگی‌های بارزی که در حلقه شهید "آوینی" به چشم می‌خورد توجه به بحث ورزش است از این‌رو اعضای این حلقه جزو ورزشکارانی هستند که بسیاری از آن‌ها در مسابقات شهرستانی و کشوری حائز رتبه هستند.

سرگروه حلقه صالحین شهید "مرتضی آوینی" سپاه ناحیه مقاومت کمیجان تصریح کرد: توجه به بحث ورزش یک از تاکیدات مقام‌معظم رهبری است و با پیروی از این مهم می‌توانیم نسلی توانمند و متعهد تربیت کنیم چراکه گرایش به ورزش سبب می‌شود تا بسیاری از معضلات و آسیب‌های اجتماعی کاهش یابد.

خسروبیگی با اشاره به نقش ورزش در تقویت انگیزه‌های دینی و معنوی گفت: ترویج و توجه به اخلاق ورزشی و پهلوانی بستری مناسب برای ترویج فرهنگ دینی واخلاقی بوده که علاوه بر محوریت سلامت، نشاط و تقویت روحیه تعاون زمینه پرورش خصلت‌های مثبت اخلاقی و تربیت انسان وارسته و غیور است.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که جوامع را تهدید می‌کند، اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است، همین امر موجب می‌شود که غیرت ملی از شخص صلب شده و نه تنها قدرت دفاع از خود را نداشته باشد نمی‌تواند از افتخارات ملی نیز دفاع کند.

عضو فعال بسیج سپاه ناحیه مقاومت کمیجان تصریح کرد: همچنین اعضاء حلقه در فعالیت‌های فرهنگی تلاش بسیاری دارند به طوری که در بخش فرهنگی نیز توانسته‌ایم در قرائت، احکام، حفظ قرآن و حفظ نهج‌البلاغه در مسابقاتی که در سطح شهرستان و کشور برگزار می‌شود از سال 91 تاکنون رتبه‌های درخور توجهی را کسب کنیم.

خسروبیگی با اشاره به توجه به مباحث فرهنگی از سوی اعضای حلقه صالحین گفت: فعالیت‌های فرهنگی بستری را فراهم می‌کند تا بتوانیم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به خوبی مقابله کنیم و نونهالان و نوجوانان عضو حلقه را با هویت اسلامی ایرانی بیشتر آشنا سازیم.

وی توجه به برنامه‌ریزی دشمنان برای از بین بردن فرهنگ اسلامی مهم دانست و افزود: دشمن برای از بین بردن اسلام ناب و بنیان خانواده‌ها، برنامه‌ریزی کرده و ترویج فرهنگ و سبک زندگی اسلامی بهترین راهکار برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است که از این‌رو بیان آسیب‌های برنامه‌های ماهواره‌ای را در حلقه داریم که خود در آگاهی بخشی افراد موثر است.

سرگروه حلقه صالحین شهید "مرتضی آوینی" سپاه ناحیه مقاومت کمیجان تصریح کرد: در بحث بصیرت‌افزایی با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری نقش متربیان و سرگروه‌ها موثر است چراکه هر یک از اعضا را ترغیب می‌کنیم تا درباره کاندیاهای مورد نظر به تحقیق بپردازند و با طرح دانسته‌های خود در حلقه و مشورت جمعی افرادی را که هدف اصلیشان نگهداری و حفظ انقلاب اسلامی است معرفی کنیم.

خسروبیگی با اشاره به محدود نبودن مباحث بصیرتی به حلقه‌های صالحین گفت: مسائل مطرح شده از سوی اعضای حلقه به خانواده‌ها و اطرافیان منتقل می‌شود و گامی موثر در بصیرت افزایی سایر افرادی که عضو حلقه نیستند برداشته می‌شود.

وی افزود: با طرح سبک زندگی و شیوه رفتاری پیامبران و ائمه(ع) و به بحث نشستن درباره شخصیت‌ها و بزرگان انقلابی سعی می‌کنیم تا شیوه و سبک زندگی اسلامی را به افراد آموزش دهیم.

عضو فعال بسیج سپاه ناحیه مقاومت کمیجان تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که در حلقه مورد توجه قرار داده‌ایم تحصیل اعضا است از این‌رو از فرهنگیان عضو بسیج بهره گرفته و کلاس‌های تقویتی برای اعضا برگزار می‌کنیم تا ضعفی اگر در بحث تحصیل وجود دارد برطرف شود.

خسروبیگی با اشاره به ممتاز بودن اعضای حلقه در بحث علم آموزی گفت: بیشتر اعضای حلقه شهید "آوینی" از دانش‌آموزان ممتاز در حوزه تحصیل هستند و خوشبختانه به عنوان حلقه برتر عازم سفر زیارتی مشهد مقدس شده‌اند.

وی ارتباط با خانواده‌ها را در بحث تربیتی مهم دانست و افزود: برای اینکه دریابیم فعالیت‌های صئرت گرفته در حلقه تا چه میزان سازنده بوده دست کم هر دو ماه یکبار با خانواده‌ها جلساتی را برگزار و در فرم‌های نظرسنجی به تحلیل و بررسی تاثیر فعالیت‌های انجام شده می‌پردازیم تا بتوانیم نقاط ضعف خود را برطرف سازیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار