خبرهای داغ:
معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان از درخواست افزایش بودجه معاونت زنان ریاست جمهوری ابراز نگرانی کرد و گفت: درخواست معاون امور زنان رئیس جمهور برای افزایش بودجه برای چیست؟ آیا این بودجه را برای برگزاری نشست حمایت از زنان تن‌فروش می‌خواهند یا برای حمایت از مجله خانم شهلا شرکت؟
کد خبر: ۸۶۳۸۳۸۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰

فرشته روح افزا  درباره بودجه پیشنهادی برای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: بودجه‌ای که برای معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری پیشنهاد شده است نسبت به بودجه سال جاری معاونت 800 میلیون تومان افزایش داشته است این در حالی است که هنوز نمی‌دانیم بودجه سال جاری صرف چه اموری شد و چه مشکلی از مشکلات زنان جامعه را حل کرده است؟!

وی ادامه داد: کسانی که این بودجه را پیشنهاد کردند باید جوابی در پیشگاه خداوند داشته باشند چون این اعتبارات، پول مردم و بیت‌المال است و باید مشخص شود این پول صرف چه کاری می‌شود. باید توضیح داده شود که تاکنون معاونت امور زنان در جهت چه کاری قدم برداشته است ، مشکلات حوزه زنان ما چیست و آنها چه می‌کنند؟ برای مشکلات زندگی زنان سرپرست خانوار، مرخصی زایمان، بیمه زنان خانه‌دار، افزایش سن ازدواج دختران، غربالگری سرطان‌های بانوان و بهداشت جسمی زنان چه قدم‌هایی برداشتند؟ برای مسکن زنان بی سرپرست چه اقدامی شده است؟ برای دختران فارغ التحصیل چه تمهیداتی داشته اند؟

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان افزود: کدام کار تحقیقاتی را برای ریشه‌یابی مشکلات زنان انجام دادند؟ به غیر از موضوع برابری جنسیتی در خصوص کارهایی که مدنظرشان بود چه کرده اند؟ برای تغذیه مادران شیرده چه کردند؟ برای بیمه درمانی زنان چه کردند؟ معاونت امور زنان باید پاسخ دهد برای زنان سالمند چه کرده اند؟ برای کدام قشر از زنان جامعه قدم برداشتند؟

روح افزا اظهار داشت: در خواست معاون زنان رئیس جمهور برای افزایش بودجه به چه منظور است؟ آیا این بودجه را برای برگزاری همایش حمایت از زنان تن‌فروش می خواهند و یا برای حمایت از مجله خانم شهلا شرکت، که در آن اختلاط و روابط غیر اسلامی را ترویج کنند و یا می‌خواهند زمان خود را برای حمایت از یک خانم حامی فتنه به نام فاطمه معتمد آریا صرف کنند و یا از خانمی که به یک کشور خارجی پناهنده شده و آزادی‌های یواشکی را راه انداخته است به نام مسیح علی‌نژاد حمایت کند. (قطعاً این حق برای اتهامی که این نشریه درباره یکی از بانوان هم وطن وارد کرده و اثبات آن هم محفوظ است- یادداشت فیس بوکی مولاوردی)

روح افزا ادامه داد: باید بودجه بدهیم تا طرح های مورد درخواست خانم روت که زنان و دختران ما در ورزشگاه‌ها حضور داشته باشند را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: سال گذشته در کمیسیون مقام زن مسئولیتی را قبول کردند و ظاهراً بودجه زیادی هم از آنجا دریافت کردند تحت عنوان برابری جنسیتی و با مدیریت ایران برای آسیا و اقیانوسیه. ظاهراً دغدغه ایشان حمایت از افرادی مانند معتمد آریا (از فعالان دوران فتنه) یا یادداشت در فیس‌بوک بوده که خلاف مقررات کشور ما است. بگویند همین مقدار بودجه را چه کردند؟ در جواب می‌گویند من موظف نیستم به مجلس پاسخ بدهم.

روح افزا با انتقاد از درخواست معاون رئیس جمهور برای افزایش بودجه گفت: من نگران افزایش بودجه این افراد هستم و نگرانم که مشکلی به مشکلات جامعه اضافه شود. نه تنها حتی یک جلسه از ستاد ملی زن و خانواده را برگزار نکردند بلکه قراردادی با صندوق جمعیت بستند و بولتن اطلاعاتی ایران معلوم نیست چه شده است و محکومیت کمیسیون اصل نود که به بازرسی کشور رفت، چه سرنوشتی پیدا کرد. متأسفانه قدمی در رابطه با مهندسی فرهنگی حوزه زن و خانواده برداشته نشده است و زمانیکه شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز از خانم مولاوردی دعوت کرد،‌ حتی حضور هم پیدا نکرد.

معاون شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: به جز تهیه گزارش‌هایی که به درد ستاد حقوق بشر سازمان ملل می ‌خورد بگویند در بحث ازدواج، اشتغال و مسکن چه کرده‌اند، برای خانم‌های پرستار شیفت شب که بچه‌دار هستند چه کرده‌اند. نمی‌شود پرستار زن شیفت شب نداشته باشیم اما آرامش این افراد را چگونه باید تأمین کنیم؟ برای آرامش معلمان چه کرده‌اند؟ما برای تمام اینها راه‌حل داریم و آنها را ارائه دادیم، مشکلات زیادی در مسیر زنان جامعه وجود دارد اما متأسفانه تمام دغدغه شان در موضوع برابری جنسیتی است.

روح افزا گفت: خودشان گفته‌اند در دو سال اخیر بهبود ملموسی در حوزه زنان اتفاق نیفتاده است، ما سوال می کنیم چرا هیچ کاری انجام نشده است؟ چون به مسائل حاشیه‌ای بیشتر اهمیت دادید، خط قرمزهای نظام را چه کسی زیر پا گذاشته است؟ چرا خانمی که سه سال زندان سیاسی بوده باید در حمایت از معاونت زنان صحبت کند به اعتقاد بنده خانم مولاوردی باید اعتراض می‌کرد و خود را از حامیان فتنه جدا می‌کرد، ما برای تمام حوزه زنان واقعاً مطالبه داریم آیا برای ترویج فرهنگ قرآنی تاکنون یک ریال خرج شده است؟ برای گسترش فرهنگ زهرایی که تمام دنیا به آن نیازمند است چه کاری کرده‌اند؟ تمام کارهایی که می‌بینیم در جهت حمایت از فساد و فحشا است.

ارسال نظرات