نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران روز سه‌شنبه در قالب 9 سالن و در فضای 31 هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۸۴۷۹
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، قادر تقی‌زاده در جلسه بررسی هماهنگی شرکت در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران اظهار داشت: نهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران روز سه‌شنبه در قالب 9 سالن و در فضای 31 هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی از اجرای برنامه گروه موسیقی خطایی با اجرای استاد ودود مؤذن‌زاده به همراه 10 نوازنده و چهار همخوان در مراسم افتتاحیه و بعد از ظهر روز افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی در حضور مسئولان بین المللی و مقامات کشوری و استانی خبر داد و گفت: نمایش فولکلوریک گروه هنری شالاکو در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه اجرا خواهد شد.

تقی‌زاده اجرای مراسم آئینی و سنتی تکم گردانی، پخش فیلم جاذبه‌های گردشگری در محل غرفه، توزیع لوح فشرده و اقلام تبلیغاتی از قبیل بروشور، نقشه، پوستر و کارت پستال به‌منظور معرفی شایسته جاذبه‌های گردشگری استان را از دیگر اقدامات این اداره کل در نمایشگاه برشمرد و افزود: اجرای کارگاه زنده تولید صنایع دستی چوبی و نمایش و معرفی صنایع دستی نفیس استان با همکاری بخش خصوصی از دیگر بخش‌های تدارک دیده شده در این نمایشگاه است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به حضور غرفه‌داران این استان با لباس و پوشش سنتی دوره صفوی به‌منظور معرفی و نمایش و نوع پوشش و حجاب زنان و مردان در دوران صفویه تصریح کرد: در دوران صفویه به واسطه رسمیت یافتن تشیع دوازده امامی، پوشش زن ایرانی در چارچوب اعتقادات مذهبی ویژگی‌های خاصی پیدا کرده که از این جهت زنان دوره صفوی دارای حجاب و پوشش خاصی بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه با جوامع و انجمن‌های صنفی تأسیسات گردشگری به‌منظور معرفی مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و مجتمع های آب درمانی هماهنگی‌های لازم انجام شده است، اظهار داشت: مجتمع‌های آب درمانی به‌ویژه مجتمع هتل آپارتمان و آب درمانی قهوه سوئی در غرفه گردشگری سلامت این نمایشگاه در غرفه 64 متری و در سالن گردشگری سلامت حضور خواهند داشت.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه سالن 38 باعنوان "سالن ایران" مجموعه‌ای از جاذبه‌های گردشگری استان‌های کشور را به تصویر خواهد کشید و استیج ویژه‌ای برای برگزاری مراسم آیینی سنتی و اجرای گروه‌های موسیقی استان‌ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: در این نمایشگاه سالن 40 به بخش بین‌المللی و سالن 41B به بخش گردشگری سلامت اختصاص خواهد یافت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: 3 همایش باعنوان همایش فرهنگ و غذا و جایگاه آن در جذب گردشگر با تاکید بر گردشگری سلامت، همایش گردشگری حلال و همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری برای ارتقاء فعالیت‌ها و ارتباط با سایر کشورها به ترتیب در روزهای 28، 29 و 30 بهمن‌ماه برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: فعالان گردشگری، بخش خصوصی و دولتی کشورهای خارجی در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و 16 کشور اسپانیا، تایلند، آذربایجان، روسیه، مالزی، عمان، عراق، چین، سوریه، سری لانکا، کره جنوبی، بنگلادش، ایتالیا، یونان و ویتنام در فضای بالغ بر 900 مترمربع در این نمایشگاه حضور می‌یابند.

ارسال نظرات