بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان از امروز به مدت سه روز در زاهدان پایتخت وحدت اسلامی آغاز بکار کرد.
کد خبر: ۸۶۳۸۵۳۱
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبر نگار خبر گزاری بسیج :دبیر بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی در مراسم افتتاحیه این همایش گفت: با توجه به اینکه تبادل آرا و افکار از جمله مهمترین نشانه های شکوفایی علم و دانش و از سویی بالندگی و رشد جامعه به حساب می آید این همایش با حضور علمای اهل سنت و تشیع در حال برگزاری است.
حجت الاسلام احمد راهداری افزود: برگزاری این گونه همایش ها با توجه به مشکلات حاکم در کشورهای مختلف اسلامی ضمن کمک به وحدت و همبستگی بیشتر، سبب آگاهی و بصیرت برای پیشگیری از بسیاری از مسائل در جامعه می شود.
وی گفت: شرکت کنندگان در این همایش از امروز در قالب کمیسیون های فقهی و کلامی، اجتماعی و بانوان به بحث و تبادل نظر می پردازند.
وی ادامه داد: کمیسیون فقهی و کلامی با زیر شاخه های حرمت تکفیر اهل قبله، جایگاه تقلید از منظر اسلام، عملیات انتحاری و حرمت دماء و اعراض مسلمانان، شباهت های اعتقادی و علمی جریان های تکفیری با خوارج و کمیسیون اجتماعی با زیر شاخه های اصول و روابط اجتماعی مسلمانان با یکدیگر، اصول و روابط اجتماعی مسلمانان با غیر مسلمانان، آسیب ها و موانع روابط اجتماعی مسلمانان با یکدیگر برگزار می شود.
وی نقد عملکرد گروههای تکفیری در روابط مسلمانان با یکدیگر، تاثیر عملکرد گروههای تکفیری در اسلام گریزی و اسلام ستیزی را از دیگر زیرشاخه های کمیسیون اجتماعی دانست و گفت: نشست های کمیسیون بانوان نیز در 2 بخش عوامل تحکیم و تخریب نهاد خانواده در این مدت انجام خواهد شد.
دبیر بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی بیان کرد: مهمانان امسال این همایش علاوه بر علما و روحانیان تشیع و تسنن سیستان و بلوچستان از استان های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی، گلستان، کردستان، تهران و قم نیز هستند.
حجت الاسلام راهداری گفت: علمای دینی تسنن و تشیع با شرکت در همایش های علمی تحقیقی مذاهب اسلامی به گفتمان علمی می پردازند و بسیاری از ابهامات و شبهاتی که از گذشته برایشان وجود داشت را مطرح می کنند.
وی تصریح کرد: از مجموع 227 مقاله رسیده به سه کمیسیون فقهی و کلامی، اجتماعی و بانوان در این همایش حدود 50 مقاله پذیرفته و ارائه می شود.
دبیر بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی بیان کرد: نتایج نشست های مختلف تخصصی برگزار شده در این همایش می تواند زمینه ساز تبادل نظر بهتر علمای شیعه و اهل سنت باشد.
به گزارش ایرنا بیست و هفتمین همایش علمی تحقیقی مذاهب اسلامی با حضور نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استان های سیستان و بلوچستان و کرمان، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و شماری از مسئولان دستگاههای اجرایی، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیان شیعه و سنی در زاهدان در حال برگزاری است.

ارسال نظرات