معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران گفت: کیفیت هوای استان تهران برای چهارمین روز متوالی در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۳۸۵۳۳
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرستگاری امروز(سه‌شنبه) اظهار داشت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته منتهی به ظهر امروز، در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفته است؛ میزان غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با کاهش کمی نسبت به روز گذشته در حال حاضر بر روی عدد 119 قرار دارد.

معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران علت اصلی افزایش غلظت آلاینده‌ها را پایداری هوا و عدم وزش باد و باران عنوان کرد و گفت: ایستگاه‌های فرمانداری شهرری (منطقه 20) با عدد 164، صدر (منطقه سه) با عدد 156 و تربیت مدرس (منطقه شش) با عدد 153 آلوده‌ترین مناطق تهران در 24 ساعت گذشته بودند و با توجه به اعداد به‌ دست آمده کیفیت این مناطق ناسالم برای همه افراد بود.

رستگاری به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان توصیه کرد از فعالیت‌های طولانی مدت در فضای باز خودداری کنند و از ترددهای غیرضروری در نقاط آلوده خودداری کنند.

کلانشهرنشینان کشورمان در پاییز و زمستان امسال به علت کاهش باد و بارندگی هوای آلوده‌ای را استنشاق کرده‌اند و به گفته مسئولان امسال از لحاظ آلودگی هوا، سالی بی سابقه بوده است.

آلودگی هوای کلانشهرهای کشورمان هم که از ابتدای هفته جاری پدید آمده و بسیاری از ساکنان شهرهای بزرگ را با مشکل مواجه کرده همچنان ادامه دارد و مردم و مسئولان چشم به باد و باران دارند.

ارسال نظرات