دبیر هیأت تکواندو استان یزد عنوان کرد:

کسب ۵۰ عنوان قهرمانی ملی توسط هیئت تکواندو استان یزد/خردسالان یزدی استعداد یابی می شوند

دبیر هیأت تکواندو استان یزد گفت: پس از سال ها رکود در عرصه تکواندو استان ورود مدیریت جدید، جانی دوباره بر پیکره این رشته ورزشی در استانم دمید و سال 94 را سال رویایی برای ما رقم زد.
کد خبر: ۸۶۳۸۶۷۴
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، نشست خبری هیأت تکواندو استان یزد با حضور علی میرزائیان دبیر هیأت تکواندو استان یزد، حسین وحیدی مسئول کمیته مسابقات و لیگ‌های هیأت تکواندو استان و اصحاب رسانه، ظهر امروز در سالن کنفرانس اداره کل ورزش و جوانان استان یزد برگزار شد.

دبیر هیأت تکواندو استان یزد سال های گذشته این رشته ورزشی در استان را بدون تمرکز لازم و عملکرد مناسب دانست و گفت: پس از سال ها رکود در عرصه تکواندو استان ورود مدیریت جدید، جانی دوباره بر پیکره این رشته ورزشی در استانم دمید و سال 94 را سال رویایی برای ما رقم زد.

علی میرزائیان اظهار داشت: روش‌های خاص مدیریتی «مهندس سید حسینی» به عنوان ریاست هیأت تکواندو استان از جمله اهمیت به جوانان در این عرصه، پنجره ای تازه از پیشرفت را به روی ما گشود و توانستیم با تلاش و پشتکار جوانان تکواندو استان شاهد شکوفای قابل توجهی باشیم.

وی در این راستا افزود: هیأت تکواندو پس از سال ها توانست در سال 94 تقویمی فراتر از خواسته فدراسیون را برای خود تدارک دیده و نخستین چیدمان هیأتی خود را به خوبی و با قدرت انجام دهد؛ علاوه بر آن پس از سال های دوری از قهرمانی،50 قهرمان استانی، 2 قهرمان جهانی و یک قهرمان آسیایی را به جامعه ورزشی دارالعلم یزد تقدیم کند.

تکواندو یزد؛ پنجمین هیأت کشور که به سیستم هوشمند داوری مجهز شد

این دارنده مدال برنز جهانی در ادامه از دریافت سهمیه پارالمپیک تکواندو توسط «سعید صادقیان پور» تکواندو کار یزدی خبر داد و اظهار داشت: استان یزد با تجهیز خود به سیستم هوشمند داوری مسابقات از جمله هوگو و کلاه الکترونیکی، خود را در جایگاه پنجم این اقدام قرار داده و در سال 94 موفق به 25 دوره مسابقات قهرمانی استان در بخش آقایان و بانوان شده است.

علی میرزائیان 14 اسفند سال جاری را به عنوان اختتامیه مسابقات تکواندو استان در ابرکوه معرفی کرد و افزود: امسال تمام آزمون های تکواندو که از کمربند قرمز آغاز می شود برگزار شده و طی آن 47 نفر موفق به کسب دان 3 به بالا شده و 12 نفر نیز دان های جهانی خود را دریافت کردند؛ در مسابقات پومسه نیز استان یزد برای اولین بار روی سکوی قهرمانی دیده شد.

مسئول کمیته مسابقات و لیگ‌های هیأت تکواندو استان نیز در ادامه با شاره به فعالیت 1200 تکواندوکار در بخش مردان و 800 نفر در بخش بانوان در سطح استان، خاطر نشان کرد: هیأت تکواندو استان در نظر دارد تا با ادامه این روند سازنده تا سال 96 جزئی از تقویم فدراسیون شود.

خردسالان یزدی استعداد یابی می شوند

حسین وحیدی در ادامه از حضور علی میرزائیان در مسابقات جهانی تکواندو و کسب مقام سوم مسابقات توسط این تکواندو کار یزدی از پتانسیل بالای دارالعباده در این رشته ورزشی خبر داد و گفت: در تلاشیم تا با اقداماتی چون دعوت یکی از بازیکنان تیم ملی تکواندو کشور به عنوان مربی تیم استان و نیز حضور در مدارس در جهت کشف استعداد های موجود، تحولی سازنده را در جهت ارتقای سطح فنی استان در این رشته شاهد باشیم.

وی در ادامه ضمن ابراز نگرانی از تعداد محدود تنها 7 نفر مربی تکواندو در استان در بخش بانوان اذعان کرد: در تلاشیم تا با رایزنی های لازم و پایین آوردن سن مربیان از 23 به 20 سال این کمبود را جبران کنیم.

رتبه 10 کشوری در انتظار هیأت تکواندو استان

علی میرزائیان در آخر هیأت تکواندو را تنها هیأت موفق در استان در جهت اعزام تیم کامل در همه رده های سنی به مسابقات کشور دانست و با اشاره به رتبه 12 تکواندو استان در کشور تصریح کرد: به یاری خداوند، هیأت تکواندو استان یزد در افقی 2 ساله در بین 10 استان برتر در کشور قرار خواهد گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار