رئیس دانشگاه تبریز:

تبریز پیشتاز حرکت‌های ضداستعماری بوده است

خبرگزاری بسیج: رئیس دانشگاه تبریز در سومین همایش گرامیداشت قیام تاریخی مردم تبریز گفت: تبریز و آذربایجان همواره پیشتاز حرکت های استعماری بوده که قیام مشروطه و 29 بهمن تبریز اوج آن ها به شمار می رود.
کد خبر: ۸۶۳۸۷۲۲
|
۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در اذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی دستاوردها و موفقیت‌های امروز را به برکت انقلاب دانست که در راس آن قیام 29 بهمن مردم تبریز است.

وی افزود: قیام 29 بهمن نقطه عطف انقلاب اسلامی بود و اگر این قیام صورت نمی‌گرفت و حرکت مردم تبریز نبود قیام‌های مردم ایران در شهرهای دیگر و چهلم‌ها ادامه‌دار نمی‌شد و در نتیجه انقلاب به پیروزی نمی‌رسید.

رئیس دانشگاه تبریز خاطرنشان کرد: اگر امروز کشورهای غربی بر سر میز مذاکره با مردم ایران حاضر می‌شوند به برکت خون شهدا و جانفشانی‌های مردم بود.

پورمحمدی بیان کرد: اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی در بعد جهانی و بین‌المللی مدیون انقلاب بوده و رسالت ما این است که باید همچون گذشته ادامه دهنده راه امام راحل و منویات رهبری و شهدا باشیم.

وی با اشاره به برگزاری آئین‌های گرامیداشت شهدا تاکید کرد: برگزاری این آیین ها برای آشنایی نسل‌های آینده مهم و حیاتی است تا آن ها نیز با شهدا آشنا شوند.

پورمحمدی با یادآوری اینکه دانشگاه تبریز شهدای بسیاری تقدیم انقلاب و نظام اسلامی کرده است، گفت: اولین و آخرین شهید قیام 29 بهمن تبریز از دانشجویان دانشگاه تبریز بوده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار