ذکی‌الله خوشبخت گفت: حدود یک سوم از بودجه سال ۹۴ شهرداری اردبیل، پرداخت نشده است.
کد خبر: ۸۶۳۸۸۸۷
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، ذکی‌الله خوشبخت در جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار داشت: امسال شهرداری و شورای شهر اردبیل با 2 مشکل در رابطه با تأمین اعتبارات و اجرای پروژه‌های عمرانی خود مواجه بود که بحث رکود اقتصادی و کاهش ساخت و ساز در کشور و به تبع آن در اردبیل و کاهش صدور پروانه،‌ شهرداری اردبیل را در حوزه درآمد با مشکل مواجه کرد.

وی گفت: شهرداری یک نهادغیردولتی عمومی بوده و بیشتر درآمد شهرداری از محل صدور پروانه کسب می‌شود، که رکود اقتصادی باعث شد بخش عمده‌ای از بودجه سال 94 شهرداری اردبیل محقق نشود که این موضوع در متمم بودجه سال 94 شهرداری اردبیل مشهود است.

رئیس شورای شهر اردبیل افزود: تعویض 3 شهردار برای مجموعه شهرداری اردبیل در سالجاری نیز یکی از عواملی بوده که برنامه‌های پیش‌بینی شده تحقق نیافته است و که باید تنظیم قرارداد با پیمانکاران برای سال 95 نیز با بررسی‌ها دقیق و کارشناسی صورت بگیرد چرا که تحقق صددرصدی بودجه پیشنهادی برای سال آینده، امکان پذیر نیست.

خوشبخت تصریح کرد: شورای شهر اردبیل بیش از 2 هفته متمم بودجه پیشنهادی شهرداری اردبیل را برای امسال مورد بررسی قرار داده و این متتم بودجه بعد از اصلاحات صورت گرفته از 214 میلیارد تومان به 205 میلیارد تومان کاهش یافت که در واقع 36 درصد بودجه شهرداری اردبیل در سال 94، محقق نشد.

وی بیان کرد: عدم تحقق بودجه پیشنهادی بیشتر در حوزه عمرانی تأثیرگذار بوده است که امیدواریم با بررسی‌های کارشناسی بر روی بدوجه پیشنهادی سال 95 شهرداری اردبیل، این مشکلات کاهش یابد.

ارسال نظرات