مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل:

جشنواره‌های طنز در استان اردبیل گسترش می یابد

هاجر جمادیه گفت: سعی و اهتمام بر این است تا جشنواره‌های طنز و شاد را برای کودکان و نوجوانان در استان اردبیل افزایش دهیم.
کد خبر: ۸۶۳۸۹۰۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، هاجر جمادیه در آئین اختتامیه سومین جشنواره ادبی طنز سیب در اردبیل اظهار داشت: تلاش و جدیت بر این است تا جشنواره‌های طنز و شاد را در استان اردبیل افزایش دهیم چرا که برگزاری چنین جشنواره‌هایی زمینه‌ساز ایجاد فضای همدلی و آرامش می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره طنز سیب در اردبیل بیان کرد: این جشنواره با حضور 150 نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل برگزار شد و توانست فضایی ادبی و شاد را برای شرکت‌کنندگان فراهم آورد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل از ارسال و ارزیابی 250 اثر ارسالی به جشنواره سیب خبر داد و افزود: این آثار در بخش‌های داستان، شعر، خاطره، بازنویسی ضرب‌المثل و نامه طنز بوده که بعد از داوری 15 اثر در 4 رده سنی برگزیده و 2 اثر نیز شایسته تقدیر معرفی شدند.

جمادیه تصریح کرد: جشنواره‌های طنز می‌تواند ارتقا و رشد فکری کودکان را زمینه‌ساز شده و به رشد و توسعه استعدادها و توانمندی‌های آنها کمک کند که با توجه به این امر باید برگزاری چنین جشنواره‌های مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار بگیرد.

وی اظهار کرد: طنز یکی از هنرهای والا بوده و به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان ظرافت اندیشه و فکر و قلم طنزنویس با یکدیگر سبب خلق اثری ناب و بدیع می‌شود که می‌تواند سطح فکری کودکان و نوجوانان را ارتقا دهد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل گفت: در صورت دقت و توجه مناسب و مطلوب، از هنر طنز می‌تواند برای بیان مسائل و مشکلات اجتماعی استفاده کرده و از این طریق در مورد این مسائل و مشکلات آگاهی درستی را برای مخاطبان انتقال داد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار