خبرهای داغ:
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان:

هنرمندان با هنر خود به كمك انقلاب بياييند!

خبرگزاري بسيج:‌حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی اظهار داشت: در طول تاریخ، همیشه بین هنر و اصول معنوی برگرفته از دین، ارتباط بسیار نزدیکی وجود داشته است و از آنجایی که ریشه‌های انقلاب اسلامی بر جهان‌بینی دینی استوار بود، هنر دینی در این برهه از زمان، بیش از زمان های دیگر توسعه یافت
کد خبر: ۸۶۳۸۹۹۰
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاري بسيج در اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی اظهار داشت: در طول تاریخ، همیشه بین هنر و اصول معنوی برگرفته از دین، ارتباط بسیار نزدیکی وجود داشته است و از آنجایی که ریشه‌های انقلاب اسلامی بر جهان‌بینی دینی استوار بود، هنر دینی در این برهه از زمان، بیش از زمان های دیگر توسعه یافت.

وي ادامه داد: مسئولان و هنرمندان باید بتوانند با استفاده از ابزار هنر، معارف ناب دینی، اسلامی و انقلابی را بین همگان نشر دهند و جاودانه سازند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان تصريح كرد: باید در راستای ترویج معنویت در جامعه تلاش کرد، امروز هنر باید در مسیر تبلیغ ارزش ها و آرمان های والای دینی و اسلامی باشد و هنرمندان باید در هنر دینی خلاقیت و مضامین عالی و متعالی را در نظر داشته باشند.

وي گفت:  مساجد از بهترین پایگاه های تربیت هنرمندان دینی است، کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان پایگاه مهم دینی و فرهنگی نقش بسزائی در ترویج و نشر فرهنگ و هنر دینی دارند.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد با برگزاری دوره های آموزشی می توانند ضمن آشنایی بیشتر اعضای کانون های مساجد با هنر دینی، بر این موضوع نیز واقف شوند که هنر دینی عدالت را در جامعه به‌صورت یک ارزش معرفی می کند.

وی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد باید بتوانند هنرمندانی متدین و متعهد پرورش دهند تا ارزش های دینی و اسلامی و انقلابی را با ابزار هنر که یکی از مهم ترین ابزارهای انتقال فرهنگ و اندیشه است، معرفی و در جامعه نهادینه کنند

ارسال نظرات
آخرین اخبار