خبرهای داغ:
مسئول بسیج هنرمندان خراسان جنوبی گفت: تعداد 60 اثر از تمام استان در بخش‌های مختلف به دبیرخانه جشنواره موسیقی آوای بیداری ارسال شده است.
کد خبر: ۸۶۳۹۱۰۵
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، پیام یوسفی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره آوای بیداری در اول اسفند ماه، اظهار داشت: این جشنواره برای توجه بیش از پیش سرودهای حماسی تدارک دیده شده است.

وی افزود: توجه دادن و معطوف کردن آحاد مردم و جامعه به ظرفیت موسیقی از مهم‌ترین دستاوردهای جشنواره آوای بیداری است.

مسئول بسیج هنرمندان خراسان جنوبی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس نیز از ظرفیت موسیقی استفاده شده است، افزود: موسیقی می‌تواند در اشاعه فرهنگ و ایثار، اشاعه شهادت و روحیه پایداری و شهامت نقش بزرگی داشته باشد.

یوسفی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم استعدادهای فراوان موسیقیایی در اقصی نقاط استان شناسایی شوند و از این ظرفیت‌ها در مراحل بعدی نیز بهره برده شود.

وی ادامه داد: ظرفیت موسیقی استان می‌تواند در راستای دفاع از هویت انقلابی به نظام کمک کند.

مسئول بسیج هنرمندان خراسان جنوبی با بیان اینکه تعداد 60 اثر از تمام استان در بخش‌های مختلف به دبیرخانه ارسال شده است، خاطرنشان کرد: این جشنواره شامل بخش‌های مختلف موسیقی مانند سرود، تواشیح، موسیقی محلی و موسیقی سنتی است.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی نیز در این نشست با بیان اینکه این جشنواره برای نخستین‌بار در خراسان جنوبی برگزار می‌شود، عنوان کرد: آوای بیداری مجموعه آثار ارزشی در حوزه موسیقی استان است.

مجید کریمیان یادآورشد: نقش موسیقی در بعد و قبل از انقلاب برای حرکت دهی افراد به سوی آرمان‌های انقلاب موثر بوده است.

وی افزود: باید توجه مدیران فرهنگی و غیرفرهنگی استان برای استفاده از هنرمندان بومی در عرصه موسیقی باشد و تاکنون هزینه‌های بسیاری بابت موسیقی در استان صرف شده است.

مدیرکل حوزه هنری خراسان جنوبی تصریح کرد: مشارکتی بودن و هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی از کارکردهای این جشنواره است.

منبع: خبرگزاری فارس

ارسال نظرات
پر بیننده ها