خبرهای داغ:

مردادماه؛ زمان برگزاري هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی

هفتمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی یادمان دعبل خزاعي از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) مرداد ٩٥ به میزبانی استان خوزستان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۶۳۹۳۲۲
|
۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج خوزستان ،همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ٢٦ بهمن‌ماه در اتاق فکر هفتمین جشنواره بینالمللی شعر رضوی به زبان عربی، گفت: این نشست بر اساس شیوه‌نامهای که بنیاد امام رضا(ع) تهیه کرده، جهت بررسی برنامههای این جشنواره و رفع نقص دورههای قبل، ارائه راهکارها و تقویت نقاط مثبت تشکیل شده است.

وی هدف از این نشست را فراهم کردن زمینه مناسب برای تحلیل و بررسی عملکردها و ارائه راهکارهای کلان، به کارگیری خرد جمعی در بررسی و طراحی برنامههای موضوعی جشنواره، اعتمادسازی و مشارکت جویی و فرصت یابی و فرصت سازی عنوان كرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اعضای این اتاق فکر متشکل از مدیران مرتبط با مسائل فرهنگی، هنری و تعدادی از اساتید دانشگاهی و حوزوی است که دانش و تجارب مربوط به مسائل همایشها و جشنوارهها را دارند.

قنواتي افزود: وظایف اتاق فکر شامل فراهم آوردن زمینه مناسب برای تبادل اطلاعات و نظرات میان متفکران، صاحب نظران و مدیران ذیربط، نوآوری و خلاقیت در برنامههای موضوعی با آسیبشناسی مستمر به منظور پرهیز از کارهای سطحی، کمک به ارتقای کیفی برنامهها، آثار و مراسم و تبادل نظر، همفکری و تعامل با هیئت علمی بنیاد و نشستهای مشترک است.

وی با اشاره به اینکه سعی بر این است که این گونه جلسات حداقل هر ماه یکبار برگزار شود، ادامه داد: فعالیتهای فرهنگی و هنری زمانی می‌تواند در جامعه تأثیرگذار باشد که آن فعالیتها استمرار یابد.

مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان با بیان اینکه این جشنواره جریانی پیوسته است و تاکنون شش دوره آن را تجربه کرده‌ایم، گفت: لازمه و ذات رویدادهای فرهنگی و هنری، تعامل و گفتگو است و باید با تغییرات اجتماعی، فرهنگی و ادبی خود را وفق دهد و انعطاف داشته باشد، نه اینکه چارچوبی تدوین کند و تنها در آن چارچوب حرکت کند.

قنواتی بر تشکیل کمیته هیئت داوران جهت انتخاب داوران مناسب جشنواره تأکید کرد و یاد آور شد: همچنین یکی از کارهایی که بايد انجام شود تهیه کتابچهای از اشعار برگزیده شاعران طی شش دوره گذشته جشنواره شعر عربی رضوی است.

در این جلسه حاضران در مورد نحوه اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت صدا و سیما و سایر رسانه ها، تهیه فرخوان و برطرف کردن ایرادات محتوایی جشنواره، برگزاری کارگاه شعرخوانی و ادبی، تهیه مستندی از شاعران خارجی و مطرح داخلی، اجرایی برنامه هایی جامع در یکی از مساجد شهرستان ها با همکاری کانون های فرهنگی هنری مساجد، تشکیل چندین کمیته جهت پیگیری هر چه بهتر جشنواره و... بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها